صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دیدار وزرای خارجه ایران و تاجیکستان در مورد افغانستان

سراج‌الدین مهرالدین، وزیر امور خارجه تاجیکستان و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در تهران با یکدیگر دیدار و در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کردند و بر اهمیت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کردند. پیک‌آفتاب: در بیانیه معاونت اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی اداره دیپلماسی تاجیکستان که امروز 5 عقرب، به نشر رسیده، آمده است: “سراج‌الدین […]

سراج‌الدین مهرالدین، وزیر امور خارجه تاجیکستان و حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در تهران با یکدیگر دیدار و در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کردند و بر اهمیت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کردند.

پیک‌آفتاب: در بیانیه معاونت اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی اداره دیپلماسی تاجیکستان که امروز 5 عقرب، به نشر رسیده، آمده است: “سراج‌الدین مهرالدین، وزیر امور خارجه تاجیکستان به دعوت طرف ایرانی برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان وارد تهران شد.”

در این بیانیه آمده است: “وزرای خارجه پس از بررسی وضعیت افغانستان، بر اهمیت ایجاد یک دولت فراگیر برای دستیابی به صلح، آرامش و توسعه سیاسی اجتماعی در افغانستان تاکید کردند.”

در بخش دیگری از بیانیه آمده است که طرفین با اشاره به نقش کمیسیون بین دولتی تاجیکستان و ایران در زمینه همکاری‌های تجاری، اقتصادی، فنی و فرهنگی برای گسترش روابط، تمایل خود را برای گسترش روابط سیاسی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی اعلام کردند.

گفتنی است نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان (روسیه، چین، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبیکستان) امروز چهارشنبه در تهران برگزار شد. شرکت کنندگان در این نشست در مورد افغانستان صحبت کردند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x