صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دیدار هیئت‌های امریکا و طالبان در قطر/ متقی: امریکایی‌ها گفتند «کمک‌های صحی می‌کنیم»

نشست امروز دو طرف بر اجرای توافق دوحه متمرکز بوده و هیئت امریکایی هم تعهد کرده که کمک‌های صحی به افغانستان انجام خواهد شد.

مقامات طالبان می‌گویند که اولین دور دیدارهای آنها با مقامات امریکایی امروز برگزار شده است. این مقامات به نقل از امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان گفته‌اند که دو طرف روی توافقات دوحه تمرکز کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: احمدالله واثق یکی از مقامات طالبان که به دوحه رفته است، در حساب توییتر خود نشته که گفتگوهایی بین هیئت طالبان و امریکایی‌ها انجام شده است. آقای واثق به نقل از امیرخان متقی سرپرست این هیئت نوشته است: «ما به طرف آمریکایی گفتیم که تضعیف دولت افغانستان به نفع افغانستان یا جهان نیست.» آقای متقی همچنین به هیئت امریکایی گفته است که طالبان خواهان روابط مثبت با جهان است.

به نوشته این مقام طالبان، نشست امروز دو طرف بر اجرای توافق دوحه متمرکز بوده و هیئت امریکایی هم تعهد کرده که کمک‌های صحی به افغانستان انجام خواهد شد. آقای متقی همچنین گفته که نشست‌ها با مقامات دیگر کشورها از جمله نمایندگان کشورهای اروپایی در قطر ادامه خواهد یافت.

هیئت طالبان به سرپرستی مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان روزگذشته به دوحه رفت. مقامات طالبان هدف از این سفر را دیدار و گفتگو با مقامات قطری و برخی کشورهای دیگر اعلام کردند.

وزارت خارجه امریکا نیز اعلام کرد که یک هیئت بلندپایه این کشور شامل مقامات امنیتی و اطلاعاتی به منظور دیدار و گفتگو با هیئت طالبان عازم قطر شده است. این وزارت درعین حال تاکید کرده بود که این دیدار به معنای به رسمیت‌شناختن طالبان نیست و آنها فشارها بر طالبان به هدف تشکیل دولت همه شمول با حضور زنان را ادامه خواهند داد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x