صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

دیدار مقام‌های بریتانیایی با وزیر خارجه طالبان

مقام‌های بریتانیایی در کابل با وزیر خارجه طالبان دیدار کرده‌اند. وزارت خارجه طالبان می‌گوید که این مقام‌ها از بهتر شدن وضع امنیتی در کابل ابراز رضایت کرده‌اند. وزارت خارجه بریتانیا اما، گفته که نگرانی‌های خود را با متقی شریک کردیم.

مقام‌های بریتانیایی در کابل با وزیر خارجه طالبان دیدار کرده‌اند. وزارت خارجه طالبان می‌گوید که این مقام‌ها از بهتر شدن وضع امنیتی در کابل ابراز رضایت کرده‌اند. وزارت خارجه بریتانیا اما، گفته که نگرانی‌های خود را با متقی شریک کردیم.

پیک‌آفتاب: نیک دییر، نماینده ویژه بریتانیا در امور بشری و جلوگیری از گرسنگی و هوگو شارتر، شارژدافیر سفارت بریتانیا برای افغانستان، با امیر خان متقی سرپرست وزارت خارجه طالبان دیدار کردند.

وزارت خارجه بریتانیا گفته که، این هیئت بریتانیایی نگرانی‌های جهانی در مورد فعالان ناپدید شده زنان در کابل و هم‌چنین افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان را با وزیر خارجه طالبان در میان گذاشته است.

اما وزارت خارجه طالبان مدعی است که هیئت بریتانیایی از پیش‌رفت‌ها در زمینه تامین امنیت ستایش کرده است.

در حساب توییتر وزارت خارجه طالبان آمده است: “در این دیدار آقای شاتر از آمدنش به کابل ابراز خوشحالی کرد و در مورد تغییرات مثبتی که با حکومت جدید صورت گرفته صحبت کرد و گفت که جنگ تمام شده، امنیت برقرار شده و وضعیت عادی است.”

وزارت خارجه طالبان در ادامه گفته که متقی به هیئت بریتانیایی اطمینان داده است که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد. او هم‌چنین افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی در افغانستان را رد کرده است.

پیش‌تر سازمان ملل در گزارشی از آزادتر شدن گروه‌های تروریستی در افغانستان پس از تسلط طالبان خبر داده بود.

سازمان ملل: گروه‌های تروریستی در افغانستان آزادتر شده‌اند

وزیر خارجه طالبان اما، رسانه‌ها را به شایعه‌پراکنی متهم کرده و گفته که بعضی رسانه‌های “مغرض” قصد دارند اعتماد جهان به طالبان را به چالش بکشند. او گفته است: “‏بعضی رسانه‌های مغرض تلاش می‌کنند تا به حکومت جدید اتهامات بی‌اساس ببندند تا اعتماد جهانیان را به چالش گیرند و بی‌اعتمادی ایجاد کنند.”

با این همه، هیئت بریتانیایی گفته که با دستور نخست وزیر بریتانیا، کشورش به دنبال تعامل مثبت اقتصادی با طالبان است. هیئت بریتانیایی افزده که از جامعه جهانی می‌خواهد تا در زمینه پیش‌رفت اقتصادی در افغانستان هم‌کاری کند.

این هیئت در عین حال از حکومت طالبان خواسته است که طرحی را برای رشد اقتصادی تهیه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را در افغانستان فراهم کند.

به تازگی تغییرات جدی در روی‌کرد بریتانیا نسبت به طالبان دیده می‌شود. چند روز پیش‌تر نیز، جنرال دیوید ریچاردز، فرمانده پیشین ارتش بریتانیا، از جهان خواست تا طالبان را به رسمیت بشناسند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x