صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

درگیری ‌درون‌گروهی در بامیان؛ برادر قوماندان امنیه پنجاب کشته شد

در نتیجه درگیری میان نیروهای استخبارات بامیان و فرماندهی امنیه ولسوالی پنجاب این ولایت، برادر قوماندان امنیه کشته شده است.

در نتیجه درگیری میان نیروهای استخبارات بامیان و فرماندهی امنیه ولسوالی پنجاب این ولایت، برادر قوماندان امنیه کشته شده است.

پیک‌آفتاب: یک منبع امنیتی در ولسوالی پنجاب ولایت بامیان به خبرگزاری پیک‌آفتاب می‌گوید که درگیری درون‌گروهی پس آن رخ داد که بانک قرضه FMFB(اولین بانک قرضه‌های کوچک) از باشندگان قریه «نی‌قول» ولسوالی پنجاب، شکایت کرد. این بانک گفته که باشندگان محلی، بدهی‌های این بانک را پرداخت نمی‌کنند.

این شکایت با دخالت نیروهای استخبارات بامیان پیچیده‌تر شده و این نیروها به این منطقه رفته و شماری از باشندگان محلی را لت‌وکوب کردند.

به گفته منبع، باشندگان پس از مراجعه به ریاست استخبارات بامیان به هدف دادخواهی، دوباره از سوی نیروهای این ریاست مورد خشونت قرار گرفته‌اند که منجر به دخالت قربان صفدری، قوماندان امنیه ولسوالی پنجاب شده است.

منبع افزود که فرمانده امنیه پنجاب به هدف بررسی روی‌داد، هم‌راه برادر و یک محافظ‌اش به محل رفته، اما هدف تیراندازی نیروهای استخبارات قرار گرفته‌ که در نتیجه برادر قوماندان امنیه کشته شده است.

حکمت حسین، ولسوال نظامی ولسوالی پنجاب با تایید این روی‌داد می‌گوید که عاملان آن بازداشت شده‌اند و وضعیت در این ولسوالی نیز به‌ حالت عادی برگشته است.

محمدخوانی رسا، سخنگوی قوماندان امنیه بامیان نیز کشته شدن برادر قوماندان امنیه ولسوالی پنجاب را تایید می‌کند و می‌گوید که این روی‌داد در نتیجه یک سوءتفاهم رخ داده است.

در همین حال، منابع محلی بامیان می‌گویند که شام روز گذشته، چرخ‌بال حامل عبدالله سرحدی، والی این ولایت و هم‌راهانش از میدان هوایی شهید مزاری، مرکز بامیان به مقصد ولسوالی پنجاب به منظور مهار این درگیری پرواز کرده بود، اما به دلیل مشکلات فنی و تاریک شدن هوا، به مقصد نرسیده و در روستای «سرماقول» ولسوالی یکاولنگ تمبر یک بامیان نشست اضطراری کرده است.

گفتنی است که پیش از این نیز، چندین درگیری‌ میان نیروهای امنیتی ولایت بامیان رخ داده است. بر بنیاد گزارش‌ها، یک هفته پیش فرماندهان محلی ولسوالی کهمرد نیز با هم درگیر شدند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x