صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

خروج گروه 21 نفری سیک‌ها از افغانستان

مقامات هندی می‌گویند، 21 تن از شهروندان سیک در کابل، ویزای اضطراری دریافت کرده و توسط یکی از شرکت‌های هوایی افغانستان به هند منتقل شدند.

مقامات هندی می‌گویند، 21 تن از شهروندان سیک در کابل، ویزای اضطراری دریافت کرده و توسط یکی از شرکت‌های هوایی افغانستان به هند منتقل شدند.

پیک‌آفتاب: مقامات هند می‌گویند، 21 تن از سیک‌های افغانستان که به دنبال حمله بر معبد اهل هنود و سیک در کابل، ویزای اضطراری دریافت کرده بودند، به هند منتقل شده‌اند.

چند مهاجم صبح روز شنبه ۲۸ جوزا، بر معبد شهروندان سیک در کابل حمله کردند، حمله با انفجارهای پیاپی آغاز و با ورود نظامیان طالبان، چندین ساعت ادامه یافت.

نیروهای طالبان پس از این حمله اعلام کردند که در این حادثه یک شهروند اهل هنود و یک نظامی طالب کشته شده و دست‌کم ۷ تن دیگر زخمی شدند.

گروه تروریستی داعش مسئولیت این رویداد تروریستی را به دوش گرفت.

ادامه درگیری در گردنه باغ بالا؛ حمله کنندگان به عبادت‌گاه اهل هنود، محاصره شده‌اند

پس از این حمله، دولت هند اعلام کرد که به اتباع سیک و هندوی افغانستان ویزای بشردوستانه برای مهاجرت به این کشور صادر می‌کند.

پیش از این نیز روزنامه هندستان تایمز گزارش داده بود، یک گروه از سیک‌های افغانستان که شمارشان به 11 تن می‌رسد، روز پنج‌شنبه 9 جوزا، به صورت گروهی افغانستان را ترک کردند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x