صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

حکمت‌یار: امریکا جنگ تازه در افغانستان را از شورابک کلید زد

گلبدین حکمت‌یار، رهبر حزب اسلامی از آمادگی‌های امریکا برای راه‌اندازی جنگ تازه در افغانستان خبر داده است. او هم‌چنین گفته که در حمله امریکا به پایگاه بوستون شورابک، تلفات سنگینی به طالبان وارد آمده است.

گلبدین حکمت‌یار، رهبر حزب اسلامی از آمادگی‌های امریکا برای راه‌اندازی جنگ تازه در افغانستان خبر داده است. او هم‌چنین گفته که در حمله امریکا به پایگاه بوستون شورابک، تلفات سنگینی به طالبان وارد آمده است.

پیک‌آفتاب: رهبر حزب اسلامی در تازه‌ترین سخنرانی‌اش گفته که تنها ترامپ و حزب جمهورى‌خواه نه، بلکه جو بایدن، رئیس جمهور امریکا و جنرال‌های این کشور عملاً برای یک جنگ دیگر در افغانستان آمادگی می‌گیرند. حکمت‌یار هم‌چنین گفته که حمله چهارشنبه هفته گذشته بر پایگاه بوستون در شورابک هلمند، تلفات زیادى به هم‌راه داشته است. او تأکید کرده که این حمله از سوی امریکا و با استفاده از طیاره‌هاى بی‌سرنشین صورت گرفته است.

رهبر حزب اسلامی، این حمله امریکا را وحشیانه و عملیات صد درصد تروریستی خوانده و افزوده: «در حالى‌که امریکا با طالبان معاهده عدم تعرض بر هم‌دیگر را امضا کرده، مذاکرات سرى و علنى داشته؛ به گونه‌ یک جانبه و بدون هیچ توجیه و بدون اعلام جنگ، عملیات صد درصد تروریستى انجام داده است.»

حکمت‌یار هم‌چنین خواهان تحقیق در مورد این موضوع شده که کدام کشور فضای خود را در اختیار امریکا گذاشته، چون به باور او طیاره‌هاى بی‌سرنشین باید از فضای یکى از کشورهاى همسایه افغانستان عبور کرده باشد‌.

حکمت‌یار هم‌چنین خواهان توجه به موضوع امنیت میدان‌های هوایی شده و گفته که اگر امنیت میدان‌های هوایی در کنترول طرف‌های مشکوک باشد، ممکن با حوادث غیرمنتظره و غیرقابل جبران مواجه شویم. به گفته او، شبانگاه کوماندوهاى امریکایى در چند میدان هوایی پیاده شده و تجربه خونین اشغال، بار دیگر تکرار خواهد شد. او تاکید کرده که امور امنیتى میدان‌های هوایی به هر کشوری که واگذار مى‌شود، باید از بى‌طرفى کامل آن و عدم هم‌آهنگى‌اش با امریکا مطمئن شد.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که برخی رسانه‌ها از انجام یک حمله به پایگاه بوستون در شورابک هلمند در چهارشنبه هفته گذشته خبر دادند. یک رسانه خارجی به نقل از نزدیک به طالبان در هلمند گفته بود که این انفجار ناشی از آتش نبوده، یک حمله هوایی بود که انبار را هدف قرار داد و ویران کرد. طالبان اما این گزارش را رد کردند و حافظ راشد هلمندی، رئیس اطلاعات و فرهنگ طالبان در هلمند، آن را «شایعه بی‌اساس» رسانه‌های مغرض خواند.

حمله امریکا به انبار تسلیحات طالبان در شورابک هلمند؛ طالبان: «شایعه بی‌اساس» رسانه‌های مغرض است

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان هم در توییتی گفته بود که انفجار در هلمند ناشی از انفجار ماین‌های زمینی قدیمی بوده که افراد طالبان آن‌را جمع‌آوری کرده بودند. به گفته مجاهد، این ماین‌ها در صحرای نزدیک شورابک از بین برده شدند. سخنگوی طالبان تاکید کرد که هیچ حادثه یا حمله هوایی رخ نداده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x