صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

حوثی‌ها هم‌زمان با سفر رئیس ‌جمهور اسرائیل به امارات، حمله کردند

امارات عربی متحده اعلام کرد در ساعات اولیه امروز دوشنبه 31 جنوری، موشک بالستیک پرتاب شده حوثی‌ها را ره‌گیری و منهدم کرده‌اند.

امارات عربی متحده اعلام کرد در ساعات اولیه امروز دوشنبه 31 جنوری، موشک بالستیک پرتاب شده حوثی‌ها را ره‌گیری و منهدم کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: رویترز، هم‌زمان با سفر اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور اسرائیل به امارات متحده عربی، در گزارشی می‌نویسد که حوثی‌ها یک موشک بالستیک به این کشور شلیک نموده است. این حمله در واقع سومین حمله موشکی طی هفته‌های اخیر محسوب می‌شود که امارات را هدف قرار می‌دهد.

وام، خبرگزاری دولتی امارات اما گزارش داده که حمله موشکی روز دوشنبه تلفاتی در پی نداشته و قطعات موشک منهدم شده در منطقه‌ای غیرمسکونی سقوط کرده است.

از سوی دیگر مسئولان ترافیک هوایی امارات عربی متحده اعلام کردند که حمله موشکی نیروهای حوثی یمن تاثیری بر پروازهای مسافربری از مبدا به مقصد امارات نداشته است. این در حالی است که دادستان کل این کشور گفته افرادی که از موشک‌های شلیک شده، از ره‌گیری یا انهدام آن ها عکس یا تصویر ویدئویی منتشر کنند، تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

خبرها حاکی از آن است که تصمیم دادستان کل امارات در عمل گزارش و بررسی حملات موشکی حوثی‌ها به امارات را برای خبرنگاران دشوار می‌کند.

از سوی دیگر؛ یحیی سریع، سخنگوی نظامی حوثی‌ها درباره حمله موشکی به امارات گفت که به زودی اطلاعیه‌ای درباره “حمله به عمق خاک امارات” منتشر خواهد شد.

اسحاق هرتزوگ، رئیس‌ جمهور اسرائیل روز یک‌شنبه در امارات با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی دیدار کرده بود. خبرگزاری دولتی سوریه ساعاتی پس از انتشار خبر ره‌گیری و انهدام موشک بالستیک از سوی امارات عربی متحده، گزارش داد که اسرائیل حمله‌ای هوایی به حومه شهر دمشق انجام داده است. ارتش اسرائیل اما تاکنون به این گزارش واکنشی نشان نداده است.

هم‌زمان با نشر این خبر، نشریه فارن‌پالیسی تحلیل می‌کند که حوثی‌ها در واکنش به شکست‌های اخیر در میدان جنگ، به امارات حمله می‌کنند. این نشریه می‌نگارد که شکست‌ حوثی‌ها به خاطر هم‌آهنگی بهتر میان عربستان و گروه‌های نیابتی امارات در قلمرو یمن است. طبق این نشریه، امارات از یک گروه شبه نظامی یمنی موسوم به “لوای غول‌پیکرها” حمایت می‌کند، گروهی که در جنگ علیه حوثی‌ها موثر بوده‌اند.

اسحاق هرتزوگ، رئیس ‌جمهور اسرائیل در دیدار خود از امارات که اولین سفر او به این کشور محسوب می‌شود گفته که اسرائیل خواهان تقویت روابط با ابوظبی است و از نیازهای امنیتی این کشور حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، حملات موشکی حوثی‌ها برای امارات متحده عربی که خود را کشوری توریستی و امن برای جذب سرمایه‌های خارجی معرفی می‌کند، چالشی جدی محسوب می‌شود.

این در حالی است که پیش‌تر سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفته بود که در پاسخ به حملات ائتلاف سعودی، واحدهای موشکی و هواپیماهای بی‌سرنشین یمن، عملیات طوفان یمن 2 را انجام داده و طی آن، مواضع و مناطق «حساس و حیاتی» در عربستان و امارات را هدف قرار داده‌ است.

ارتش یمن: مراکز حیاتی امارات در ابوظبی و دبی را هدف قرار دادیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x