صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

حمله موشکی روسیه به پایگاه نظامی اوکراین؛ وزیر خارجه قطر به مسکو می‌رود

در حالی که جنگ در اوکراین شدت گرفته و به تازگی موشک‌های کرملین یک پایگاه نظامی در غرب اوکراین را هدف قرار داده‌اند، قطر اعلام کرده که شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه این کشور به مسکو می‌رود.

در حالی که جنگ در اوکراین شدت گرفته و به تازگی موشک‌های کرملین یک پایگاه نظامی در غرب اوکراین را هدف قرار داده‌اند، قطر اعلام کرده که شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی، وزیر خارجه این کشور به مسکو می‌رود.

پیک‌آفتاب: رویترز گزارش داده که وزیر خارجه قطر در سفر به مسکو، با سرگئی لاوروف، وزیر خارجه این کشور دیدار می‌کند و مذاکرات احیای برجام در ویانا و جنگ در اوکراین، از موضوعات محوری مذاکرات وزرای خارجه روسیه و قطر خواهد بود. وزارت خارجه قطر پیش‌تر گفته بود که شیخ محمد روز شنبه از طریق تلفن با همتایان ایرانی و امریکایی خود، گفتگو کرده است.

این سفر در حالی انجام می‌شود که حملات روسیه به اوکراین شدت گرفته و به تازگی موشک‌های روسی به پایگاه نظامی در غرب اوکراین اصابت کرده‌اند. این پایگاه نظامی در شهر لویو در غرب اوکراین قرار دارد. شهر لویو یکی از گذرگاه‌های آوارگان برای خروج از اوکراین و هم‌چنین محل استقرار بسیاری از خبرنگاران خارجی است. بریتانیا می‌گوید به نظر می‌رسد روسیه در حرکت به غرب و به طرف بندر اصلی اودسا است.

به گفته مقامات محلی اوکراینی، حملات موشکی روسیه مرکز بین‌المللی “حافظ صلح و امنیت” در شهر یافوروف در ۱۰ کیلومتری مرز پولند و ۶۰ کیلومتری مرکز لویو را هدف قرار داده است. فرماندار منطقه لویو در غرب اوکراین گفت که در حمله موشکی نیروهای روسیه به یک پایگاه نظامی در این منطقه ۹ نفر کشته و ۵۷ نفر مجروح شده‌اند.

این پایگاه در زمینی به مساحت حدود ۳۹۰ کیلومتر مربع واقع شده است و می‌تواند تا ۱۷۹۰ نفر را جا دهد، اما مشخص نیست که در زمان حمله چند نفر در این پایگاه بودند. از این مرکز معمولاً برای آموزش و تمرینات نظامی به وسیله ارتش اوکراین و برخی کشورهای عضو ناتو، عمدتاً به عنوان بخشی از پروژه “مشارکت برای صلح” استفاده می‌شد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x