صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

حزب تحریک انصاف پاکستان در انتخابات میان‌دوره‌ای پنجاب به پیروزی رسید

پیروزی حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان، نخست وزیر مخلوع پاکستان در ایالت پنجاب که مرکز قدرت حزب مسلم لیگ شاخه نواز به حساب می‌آید، دولت شهباز شریف، نخست وزیر حکومت ائتلافی پاکستان را با یک شوک غیرقابل پیش‌بینی مواجه کرده است.

پیروزی حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان، نخست وزیر مخلوع پاکستان در ایالت پنجاب که مرکز قدرت حزب مسلم لیگ شاخه نواز به حساب می‌آید، دولت شهباز شریف، نخست وزیر حکومت ائتلافی پاکستان را با یک شوک غیرقابل پیش‌بینی مواجه کرده است.

پیک‌آفتاب: رسانه‌های پاکستانی گزارش می‌دهند که انتخابات میان‌دوره‌ای برای تعیین تکلیف 20 کرسی پارلمان ایالت پنجاب، روز گذشته در شهرهای مختلف این ایالت پُر جمعیت از جمله لاهور برگزارشد.

براساس نتایج رسمی کمیسیون انتخابات پاکستان، نامزدهای انتخاباتی حزب تحریک انصاف موفق به کسب 15 کرسی و حزب مسلم لیگ نواز به عنوان حزب سرسخت حزب عمران خان تنها چهار کرسی از آن خود کرد، در حالی‌که یک نامزد مستقل نیز موفق به کسب کرسی پارلمان ایالتی شدند.

انتخابات میان‌دوره‌ای ایالت پنجاب از این جهت برای دولت پاکستان و حزب مخالف آن از حساسیت بالایی برخوردار بود که هر کدام از حزبی که پیشتاز انتخابات باشد قادر به تشکیل دولت مستقل در ایالت پنجاب خواهد بود. با توجه به برتری حزب عمران خان، این موضوع پایه‌های دولت ائتلافی پاکستان به رهبری حزب مسلم لیگ شاخه نواز را به لرزه درآورده است.

در همین حال؛ عمران خان، نخست وزیر مخلوع پاکستان در توییتی گفته است: “من اول از همه، می‌خواهم از کارمندان ما در تحریک انصاف پاکستان و رای دهندگان پنجاب تشکر کنم که نه تنها نامزدهای PML-N، بلکه کل دستگاه دولتی به ویژه ظلم پولیس و یک کمیسیون انتخاباتی کاملاً مغرضانه را شکست دادند.”

از سوی دیگر، ناظران سیاسی در پاکستان معتقدند با توجه به اختلاف‌های جدی عمران خان با دولت فعلی این کشور و سرزنش‌های مکرر او علیه تشکیلات قدرت‌مند نظامی پاکستان، پیش‌بینی می‌شود که عمران خان پس از تشکیل دولت در ایالت پنجاب، در مرحله بعدی تصمیم به انحلال پارلمان و استعفای دولت ایالتی خواهد داد و با این ترفند، دولت فدرال را مجبور به برگزاری انتخابات عمومی در پاکستان خواهد کرد.

طبق گزارش رسانه‌های پاکستانی، طی ماه‌های اخیر عمران خان، نخست وزیر مخلوع پاکستان، انحلال پارلمان ملی و اعلام تاریخ نهایی برای برگزاری انتخابات زودهنگام در پاکستان را تنها شرط عقب‌نشینی از مخالفت با دولت شهباز شریف و یا پایان بُن‌بست سیاسی در کشور اعلام کرده است.

عمران خان: دولت 6 روز مهلت دارد که انتخابات را دایر کند

خان هم‌چنین بر مقاومت علیه آن‌چه دولت دست‌نشانده در پاکستان با تبانی قدرت‌های خارجی می‌داند، تاکید کرد و اظهار داشت که وضعیت فعلی پاکستان آزمونی برای نهادهای قدرت‌مند و تصمیم گیرنده کشور است.

عمران خان: رهبران پاکستان در چهل سال گذشته خواسته‌های امریکا را اجرا کرده‌اند

از سوی دیگر؛ کامران خان، تحلیل‌گر و مجری مشهور شبکه پاکستانی «دنیا نیوز» با اشاره به برتری حزب عمران خان در انتخابات میان‌دوره‌ای گفت: “اکنون زمان کناره‌گیری دولت شهباز شریف و احزاب ائتلافی از قدرت است و باید با احترام به تصمیم مردم، کشور را به سمت انتخابات عمومی هدایت کنند.”

براساس این گزارش، رهبران حزب حاکم پاکستان از جمله مریم نواز، نائب رئیس حزب مسلم لیگ شاخه نواز، شکست در انتخابات میان‌دوره‌ای را پذیرفته است، در حالی‌که عمران خان با تاکید بر مقابله جناح مخالف با دولت، بار دیگر خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شد.

وداع تلخ عمران خان با قدرت؛ پارلمان او را کنار زد

مریم نواز: عمران خان را اخراج می‌کنیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x