صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جو بایدن، کاندیدای انتخابات 2024 امریکا

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته اول قوس، اعلام کرد که جو بایدن قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 امریکا کاندیدا شود.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته اول قوس، اعلام کرد که جو بایدن قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 امریکا کاندیدا شود.

پیک‌آفتاب: کاخ سفید، روز گذشته اول قوس، اعلام کرده است که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در انتخابات سال 2024 این کشور کاندیدا می‌شود. جو بایدن، اکنون 79 سال سن دارد و طی ماه‌های اخیر تا حدودی محبوبیت خود را از دست داده است. همین امر نگرانی دموکرات‌ها را افزایش داده که او احتمالاً نتواند برای یک دور چهار ساله دیگر کاندیدا باشد و رأی لازم را به دست آورد.

خانم ساکی در حالی این مسئله را مطرح می‌کند که رئیس جمهور امریکا، طی یک برنامه‌ای از پیش تعیین شده که مربوط به عید شکرگزاری است به ایالت کارولینای شمالی رفته تا در کنار نیروهای نظامی امریکا قرارداشته باشد. او گفت: “بایدن کاندیدا خواهد شد. او چنین قصدی دارد”.

دموکرات‌ها به تازگی در انتخابات ایالتی ویرجینیا از جمهوری‌خواهان شکست خورده و در ایالت نیوجرسی نیز به سختی توانستند به پیروزی برسند.

گمانه‌زنی‌ها اکنون درباره اقبال کاملا هریس، معاون جو بایدن برای انتخابات 2024 است، اما شرط اولیه آن است که بایدن در انتخابات مذکور کاندیدا نباشد. از جانب دیگر اما نظرسنجی مشترک اخیر روزنامه “یواس‌ای تودی” و دانشگاه سنفولک نشان ‌می‌دهد که میزان محبوبیت خانم هریس تنها 28 درصد است.

خبرها می‌رساند که چشم‌انداز سیاسی بایدن از هفته گذشته با تصویب طرح یک تریلیون دالری مربوط به زیرساخت‌های امریکا بهتر شده است. دولت بایدن همچنان درگیر مذاکره در کانگرس بر سر یک طرح دو تریلیون دالری دیگر در رابطه به تامین هزینه‌های اجتماعی است.

این در حالی است که جوبایدن مسن‌ترین رئیس جمهور تاریخ امریکا محسوب می‌شود. داکتر کاخ سفید روز جمعه پس از انجام آزمایش‌هایی که بر اساس روال عادی انجام شد، اعلام کرد که شرایط جسمی جو بایدن، رئیس جمهور ۷۹ ساله امریکا برای انجام وظایفش مناسب است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده امریکا در جریان انجام این آزمایش‌ها قدرت را به طور موقت به کاملا هریس، معاون رئیس‌جمهوری منتقل کرده بود. انجام آزمایش کولونوسکوپی بر روی جو بایدن نیازمند بیهوشی بود و به همین دلیل او روز جمعه در نامه‌هایی جداگانه به رهبران کانگرس آنها را از انتقال موقت قدرت به کامالا هریس آگاه کرد.

در گزارش صحی کاخ سفید پس از پایان انتقال موقت قدرت به معاون رئیس جمهور آمده است که جو بایدن بنا به تجویز داکتران روزانه سه داروی مختلف مصرف می‌کند. این در حالی است که چهل و ششمین رئیس جمهور امریکا هر روز از دو داروی دیگر نیز بدون اینکه از سوی داکتران تجویز شده باشد استفاده می‌کند.

پایان انتقال موقت قدرت در امریکا؛ داکتر کاخ سفید: “بایدن سالم است و می‌تواند حکومت کند”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x