صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جنبش زنان مقتدر افغانستان: رفتار طالبان با زنان اسلامی نیست

جنبش زنان مقتدر افغانستان می‌گوید که سرکوب دادخواهی زنان توسط طالبان جواز دینی و قانونی ندارد.

جنبش زنان مقتدر افغانستان می‌گوید که سرکوب دادخواهی زنان توسط طالبان جواز دینی و قانونی ندارد.

پیک‌آفتاب: جنبش زنان مقتدر افغانستان با نشر یک اعلامیه‌ای، رفتارهای طالبان به خصوص با زنان را برخلاف شریعت و قوانین اسلامی خوانده و خواهان تامین عدالت، برابری و حفظ ارزش‌های ملی، قانون اساسی کشور و حفظ دست‌آوردهای دو دهه اخیر زنان در افغانستان شده است.

این جنبش با اشاره به اوضاع وخیم سیاسی و بحران اقتصادی و بشری در کشور، گفته که سرکوب زنان و قتل‌های مرموز نظامیان پیشین، ظالمانه است.

در بخشی از اعلامیه این جنبش آمده است که رفتار طالبان در شش ماه گذشته نشان داد که آنان نسبت به ۲۰ سال پیش تغییر نکرده‌اند.

به اساس اعلامیه، اعلام عفو عمومی از سوی طالبان نیز حقیقت ندارد و افراد امارت اسلامی بر خلاف تعهدشان، به قتل سربازان و کارمندان پیشین ادامه داده‌اند. در اعلامیه آمده است: “با وجودی که شش ماه از حضور طالبان در افغانستان سپری می‌شود، اما هنوز هم به تعهد و عفو عمومی که اعلام نموده بودند، عمل نکرده‌اند؛ بلکه برخلاف تعهد خود، دست از قتل‌های زنجیره‌ای علیه مردم و زنان دست نکشیده‌اند.”

جنبش زنان مقتدر افغانستان هم‌چنین طالبان را به انحصارگرایی قومی متهم کرده و تشکیل دولت فراگیر توسط طالبان را فریب‌کارانه خوانده است.

این جنبش از شهروندان کشور خواسته که به حاکمیت طالبان رسمیت ندهند.

این در حالی است که طالبان در شش ماه گذشته، محدودیت‌های جدی را علیه زنان اعمال کرده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x