صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جمع‌آوری عشر اجباری ماهانه از باشندگان ولسوالی پنجاب بامیان

مسئولان طالبان در ولسوالی پنجاب ولایت بامیان، ماهانه از هر شورای انکشافی مبلغ 16000 افغانی را به صورت اجباری تحت عنوان «عشر» جمع‌آوری می‌کنند. این مسئولان هم‌چنین مقداری از کمک‌های بشردوستانه جهانی را به زور تصاحب کرده‌اند.

مسئولان طالبان در ولسوالی پنجاب ولایت بامیان، ماهانه از هر شورای انکشافی مبلغ 16000 افغانی را به صورت اجباری تحت عنوان «عشر» جمع‌آوری می‌کنند. این مسئولان هم‌چنین مقداری از کمک‌های بشردوستانه جهانی را به زور تصاحب کرده‌اند.

پیک‌آفتاب: یک باشنده ولایت بامیان، در نامه‌ای به عبدالله سرحدی، والی طالبان در بامیان گفته که اگر جلو خودسری نیروهای طالبان در ولسوالی پنجاب این ولایت گرفته نشود، فاجعه انسانی در راه است. به گفته این شهروند بامیانی، افراد طالبان به صورت ماهوار از هر شورای انکشافی مبلغ 16000 افغانی را به صورت اجباری و تحت عنوان «عشر» جمع‌آوری می‌کنند.

عباس ابراهیمی از باشندگان بامیان در این نامه گفته که مردم فقیر ولسوالی پنجاب را از ظلم افراد مربوط به طالبان نجات دهید. ابراهیمی در رخ‌نامه فیسبوک خود نوشته است: “مسئولین ولسوالی پنجاب از مردم فقیر و مظلوم آن ولسوالی به کدام دلیل ماهانه مبلغ 16000 افغانی از هر شورای انکشافی به صورت جبری به عنوان عشر امارت اسلامی جمع‌آوری می‌نماید.”

این شهروند بامیانی در ادامه از دخالت افراد طالبان در کمک‌های بشردوستانه برای ولسوالی پنجاب خبر داده و گفته که افراد مسئول طالبان در این ولسوالی، از کمک‌های سازمان جهانی غذا به زور از هر شورا دو بوجی آرد را دریافت کرده‌اند. او نوشته است: “مسئولین ولسوالی پنجاب از کمک‌های بشردوستانه جامعه جهانی wfp که به مردم فقیر آن ولسوالی آمده بود، به زور از هر شورای انکشافی به تعداد 2 بوجی آرد گرفتند.”

این اولین بار نیست که گزارش‌ها از جمع‌آوری عشر اجباری از باشندگان شهروندان مناطق مرکزی رسانه‌ای می‌شود. پیش از این، باشندگان ولسوالی لعل‌وسرجنگل ولایت غور نیز از جمع‌آوری اجباری مبالغ هنگفت تحت عنوان «عشر» از سوی افراد طالبان خبر داده بودند. اسنادی که به خبرگزاری پیک‌آفتاب رسیده نیز نشان می‌دهد که میلیون‌ها افغانی از باشندگان لعل‌وسرجنگل ولایت غور تحت عنوان عشر جمع‌آوری شده است.

حواله‌ی سنگین عشر در لعل؛ هر ذخیره کچالو 28 هزار و هر فامیل 500 افغانی

آگاهان معتقدند که طالبان می‌خواهند با فشار وارد کردن بر باشندگان مناطق مرکزی، ساکنان این مناطق را وادار به کوچ اجباری نمایند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x