صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جاپان در پی استقرار 1000 موشک کروز در جزیره نانسی است

جاپان در صدد است که موشک‌های دوربُرد را در جزیره نانسی در جنوب این کشور مستقر نماید تا از این طریق بتواند حمله احتمالی چین بر قلمرو خود را دفع کند.

جاپان در صدد است که موشک‌های دوربُرد را در جزیره نانسی در جنوب این کشور مستقر نماید تا از این طریق بتواند حمله احتمالی چین بر قلمرو خود را دفع کند.

پیک‌آفتاب: رویترز امروز 21 اگست، گزارش داده که جاپان در حال بررسی گزینه‌های برای استقرار 1000 موشک کروز برای جلوگیری از حمله چین بر قلمرو خود می‌باشد.

این روزنامه با نقل از منابع دولتی می‏نویسد: “این موشک‌ها دارای ویژگی خوداصلاحی ‏بوده که می‌تواند خود را برای حمله به فاصله 100 الی 1000 کیلومتر عیار نمایند”.

براساس گزارش رویترز، این موشک‌ها می‌توانند توسط کشتی و هواپیما استفاده شوند. این موشک‌ها عمدتاً در اطراف جزایر جنوبی نانسی مستقر خواهند شد که می‌تواند مناطق ساحلی در کوریای‌شمالی و هم‌چنان مناطقی از چین را هدف قرار دهد.

رویترز در ادامه افزوده که نمایندگان وزارت خارجه جاپان از ابراز نظر درباره این مسئله خودداری کرده‌اند.

گفته می‌شود که جاپان قانون اساسی خود را بعد از جنگ جهانی دوم تغییر داده و این تغییر برای جلوگیری از جنگ بوده است. جاپان مدعی است که ارتش خود را صرف برای دفاع از کشورش مورد استفاده قرار می‌دهد.

این در حالی است که در سال‌های اخیر، هزینه نظامی این کشور با استراتیژی قاطعانه‌تری افزایش یافته است.

با این وجود، جاپان از سیاست خود مبنی بر جلوگیری از گسترش و استقرار موشک‌های کروز که بتواند اهدافی را در خاک دیگر کشورها مورد اصابت قرار بدهد، عدول نموده است.

تنش‌ها در منطقه پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان امریکا به تایوان، جزیره خودمختاری که چین مدعی است که جزء قلمرو این کشور به حساب می‌آید، افزایش یافته است.

چین: تایوان خاک ماست؛ از تهدیدهای امریکا نمی‌ترسیم

پس از آخراین سفر نانسی پلوسی به تایوان، بیجینگ چندین موشک به نزدیکی تایوان و منطقه اقتصادی انحصاری جاپان پرتاب نموده است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر وزیر خارجه چین هشدار داده بود که استراتیژی امریکا در قبال چین، این دو قدرت را به سمت «رویارویی» سوق داده و سایر کشورها را نیز تهدید می‌کند. او پس از دیدار با وزیر خارجه «تونگا» خاطرنشان کرد که چین “قصد رقابت با هیچ کسی را ندارد”.

وانگ یی: استراتیژی امریکا موجب تقابل با چین شده است

چین: واشنگتن در مرزهای چین فعالیت‌های مخربانه انجام می‌دهد

امریکا: تنگه تایوان آب‌راه بین‌المللی است؛ چین: این ادعای دروغ را محکوم می‌کنیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x