صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

توزیع بیش از 759 هزار تذکره الکترونیک در مدت پنج ماه

اداره احصائیه و معلومات طالبان می‌گوید که در پنج ماه گذشته بیش از 759 هزار تذکره الکترونیکی در مرکز و ولایات توزیع شده است. روزانه تا 17 هزار درخواست تذکره الکترونیکی رسیدگی می‌شود.

اداره احصائیه و معلومات طالبان می‌گوید که در پنج ماه گذشته بیش از 759 هزار تذکره الکترونیکی در مرکز و ولایات توزیع شده است. روزانه تا 17 هزار درخواست تذکره الکترونیکی رسیدگی می‌شود.

پیک‌آفتاب: فقیرمحمد زیار، سرپرست اداره احصاییه و معلومات طالبان، امروز پنج‌شنبه ۱۴ دلو، در کابل گفت که مراکز توزیع تذکره الکترونیکی اکنون به شمول کابل در ۲۰ ولایت کشور فعالیت دارد. زیار گفت، روزانه به ۱۶ تا ۱۷ هزار درخواست‌کننده تذکره توزیع می‌شود.

زیار، داشتن تذکره را حق هر شهروند افغانستان دانست و گفت که اداره ملی احصائیه و معلومات همواره تلاش می‌کند که همه شهروندان از این حق مستفید شوند.

طالبان پس از دو ماه حاکمیت خود در افغانستان روند توزیع تذکره‌‌ الکترونیکی را با محدودیت‌هایی در کابل آغاز کردند و اکنون به گفته سرپرست اداره احصائیه و معلومات، مراکز توزیع تذکره الکترونیک در ۲۰ ولایت فعال شده است.

این در حالی است که با تسلط طالبان بر افغانستان، اکثر مردم می‌خواهند افغانستان را ترک کنند. این موضوع باعث شده که درخواست پاسپورت و تذکره به طور چشم‌گیری افزایش یابد.

توزیع بیش از ۳۴۰ هزار تذکره الکترونیکی در چهار ماه

این در حالی است که طالبان چندی پیش طی مکتوبی دست‌کم ۱۴ کارمند هزاره تذکره الکترونیک را بدون کدام دلیل برکنار کردند.

به اساس این مکتوب که از طرف سرپرست ریاست اداره ملی احصائیه و معلومات عنوانی ریاست امور انسجام تذکره الکترونیکی صادر شده بود، ۳ کارمند هزاره از شعبه سینمای پامیر و ۱۱ کارمند نیز از نمایندگی کارته ۴ از وظیفه سبک‌دوش شده بودند.

کارمندان تذکره الکترونیکی: بی‌دلیل اخراج شدیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x