صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

تاکتیک جدید مهاجمان مسلح؛ استفاده از ریکشا برای ترورهای هدف‌مند

طالبان به رانندگاه ریکشا: به غیر از طالبان هیچ فرد مسلح دیگری را انتقال ندهید.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، قتل‌های هدف‌مند درحال افزایش است. در یک هفته گذشته، این‌گونه حملات 24 کشته و زخمی به دنبال داشته که 46 درصد آن در ننگرهار اتفاق افتاده است. طالبان از رانندگان ریکشاها خواسته‌اند، افراد مسلح را سوار نکنند.

پیک‌آفتاب: گزارش‌ها حاکی است که در یک هفته گذشته ترورهای هدف‌مند علیه افراد طالبان دست‌کم 24 کشته و زخمی از اعضای این گروه برجای گذاشته است. گفته می‌شود که در بیشتر این حملات، از وسیله نقلیه نوع ریکشا استفاده می‌شود.

در واکنش به افزایش این‌گونه حملات علیه طالبان در ننگرهار، اداره محلی طالبان در این ولایت از رانندگان ریکشا خواسته تا به غیر از طالبان هیچ فرد مسلح دیگری را انتقال ندهند.

در این اطلاعیه اما در مورد چگونگی تفکیک «طالب از غیر طالب» چیزی گفته نشده اما آمده است که رانندگان ریکشا در صورت حضور افراد مسلح در وسایط‌‌شان به مقامات امنیتی طالبان، اطلاع دهند. با این حال معلوم نیست که رانندگان ریکشا، طالبان را که یونیفورم مشخصی ندارند چگونه از سایر افراد مسلح، تفکیک خواهند کرد.

ننگرهار از ولایت‌هایی است که پس از تسلط طالبان، ناامنی در آن افزایش یافته و بیش‌تر افراد طالبان در این ولایت هدف حملات و انفجارهای هدفمند قرار می‌گیرند. برخی از این حملات با استفاده از ریکشا صورت گرفته‌است.

در ویدیویی که به تازگی در اختیار خبرگزاری پیک‌آفتاب قرار گرفته است، نشان داده می‌شود که حمله به مولوی حمدالله مخلص، فرمانده قول اردوی طالبان در کابل نیز با استفاده از یک ریکشا صورت گرفته است.

جزئیات تازه از قتل فرمانده قول اردوی طالبان در کابل + ویدیو

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x