صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بلینکن: حکم جدید زندان آنگ سان سوچی را محکوم می‌کنیم

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا حکم جدید سه سال زندان برای آنگ سان سوچی، رهبر غیرنظامی پیشین میانمار را محکوم کرد و خواستار فشار بیش‌تر بر حکومت نظامی این کشور شد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا حکم جدید سه سال زندان برای آنگ سان سوچی، رهبر غیرنظامی پیشین میانمار را محکوم کرد و خواستار فشار بیش‌تر بر حکومت نظامی این کشور شد.

پیک‌آفتاب: وزیر خارجه امریکا امروز شنبه سوم سپتمبر، در توییتی نوشت: “ما شدیداً محکومیت ناعادلانه آنگ سان سوچی از سوی رژیم نظامی میانمار به سه سال زندان دیگر از جمله کار اجباری را محکوم می‌کنیم”.

او افزود: “ما باید با هم هم‌کاری کنیم تا رژیم نظامی میانمار را به دلیل تشدید خشونت و سرکوب رهبران منتخب دموکراتیک در میانمار مسئول بدانیم”.

از سوی دیگر، منابع آگاه گفتند که این اولین باری است که کار اجباری به مجازات‌های آنگ سان سوچی افزوده می‌شود و مشخص نیست که دقیقاً به چه معنایی است.

دادگاه وین مینت، رئیس جمهور برکنار شده میانمار و یکی دیگر از متهمان این پرونده را نیز به کار اجباری محکوم کرد.

این تازه‌ترین حکمی است که پشت درهای بسته علیه آنگ سان سوچی، برنده جایزه نوبل ۷۷ ساله و رهبر دموکراسی‌خواهان صادر شده و او را با دو دهه حبس کامل روبه‌رو می‌کند.

او قبلاً در دادگاه دیگری به ۱۷ سال زندان محکوم شده است. محکومیت جدید مربوط به اتهام تقلب در نظرسنجی‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۰ است که حزب او با اختلاف زیادی در انتخابات برنده شده بود.

ارتش میانمار سوچی را در ماه فبروری سال قبل بازداشت کرد و یک سری اتهامات، از جمله فساد علیه او مطرح کرد که حامیان‌اش می‌گویند ساختگی هستند.

امریکا و سایر کشورهای غربی از زمان کودتای میانمار، مجموعه تحریم‌هایی را علیه حکومت نظامی این کشور اعمال کرده‌اند.

امریکا متعهد شده که پس از اعدام چهار فعال دموکراسی به دست حکومت نظامی در ماه جولای، اقدامات بیش‌تری انجام دهد، اما خبرگزاری فرانسه نوشت که تایلند، همسایه میانمار از این کشور انرژی وارد می‌کند و با تحریم‌های کلیدی علیه صنعت نفت و گاز میانمار مخالف است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیشتر دادگاه نظامی میانمار روز 6 دسمبر، آنگ سان سو چی، برنده جایزه صلح نوبل و رهبر اتحادیه ملی برای دموکراسی (NLD) را به چهار سال زندان محکوم کرد.

چرخش روزگار؛ آنگاه که برنده جایزه نوبل به 4 سال زندان محکوم می‌شود

ارتش میانمار چهار فرد دموکرات را اعدام کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x