صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بدهی امریکا به بالاترین حد خود رسید

بر اساس گزارش وزارت خزانه‌داری امریکا، کسری بودجه فدرال ایالات متحده به حدود 30 تریلیون دالر رسیده است.

بر اساس گزارش وزارت خزانه‌داری امریکا، کسری بودجه فدرال ایالات متحده به حدود 30 تریلیون دالر رسیده است.

پیک‌آفتاب: اطلاعات نشر شده از وزارت خزانه‌داری امریکا نشان می‌دهد که بدهی این کشور برای اولین بار از مرز 30 تریلیون دالر فراتر رفت.

نیویورک تایمز با نشر مقاله‌ تحلیلی گفته است که این نتیجه سرمایه‌گذاری تریلیون دالری دولت فدرال در مبارزه با ویروس کووید-19، از جمله 5 تریلیون دالر مزایای بی‌کاری، اقدام برای حمایت از مشاغل کوچک و پرداخت‌های تشویقی بوده است.

از سوی دیگر، کارشناسان امور مالی به این باورند که این اتفاق چندین سال زودتر از حد انتظار در واشنگتن رخ داده است.

بدهی‌های دولت فدرال در حالی افزایش می‌یابد که این کشور با مشکلات دیگری از جمله افزایش تورم و نرخ بی‌کاری روبه‌رشد نیز گرفتار است.

خبرها می‌رساند که در اواخر ماه دسمبر سال گذشته؛ جوبایدن، رئیس جمهور امریکا قانون افزایش سطح بدهی ملی امریکا را از 2.5 تریلیون دالر به 31.4 تریلیون دالر افزایش داد.

هر چند افزایش سقف بدهی جلوی کوتاهی دولت امریکا در قبال پرداخت بدهی این کشور را می‌گرفت،‌ اما به کانگرس هم تنها یک علاج موقت برای این مشکل داد و قانون‌گذاران باید راهی برای رسیدگی اساسی‌تر به مسئله سقف بدهی درازمدت پیدا می‌کردند.

خبرگزاری اسوشیتد پرس اخیراً گفته است که تورم سالانه امریکا به بالاترین میزان در 40 سال گذشته رسیده است. در بیانیه وزارت کار امریکا آمده است که سطح متوسط افزایش قیمت همه اقلام مصرفی در شهر‌های این کشور از دسمبر سال 2020 تا دسمبر سال 2021 بیش‌ترین رشد را از سال 1982 تاکنون داشته است.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که فشار تورم همراه با آثار کووید-19 از جمله خالی شدن قفسه فروشگاه‌ها در امریکا، تهدید جدی برای دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره سال جاری و انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 خواهد بود.

این در حالی است که امریکا هنوز از شوک سقوط نا به هنگام افغانستان تحت حمایه خود در 15 اگست خارج نشده و در بخش‌هایی از خاورمیانه، اوکراین و تایوان نیز درگیر است که هزینه‌های مالی آن برای این کشور دردسرساز خواهد بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x