صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ایران: در تجارت آزاد حتی از طالبان عقب‌تریم

علی شریعتی، عضو هیأت اتاق تجارت ایران می‌گوید با آن‌که افغانستان اکنون در کنترول امارت اسلامی قرار دارد، ایران در تجارت آزاد نسبت به کشور همسایه خود عقب‌تر است.

علی شریعتی، عضو هیأت اتاق تجارت ایران می‌گوید با آن‌که افغانستان اکنون در کنترول امارت اسلامی قرار دارد، ایران در تجارت آزاد نسبت به کشور همسایه خود عقب‌تر است.

پیک‌آفتاب: یک عضو اتاق تجارت ایران می‌گوید که در حال حاضر افغانستان با آن‌که در کنترول امارت اسلامی قرار دارد؛ این کشور در تجارت آزاد نسبت به ایران به مراتب پیش‌تر است.

علی شریعتی، یک عضو هیأت اتاق تجارت ایران به رسانه‌های این کشور گفته است که ایران نسبت به عدم عضویت در سازمان تجارت جهانی، اجرایی نشدن تجارت آزاد و نبود زیرساخت‌های لازم در این کشور هردم ضرر می‌کند. او از این مسئله انتقاد کرده و گفته است: “نبود زیرساخت‌ها و اجرایی نشدن تجارت آزاد در ایران، این کشور را به لحاظ اقتصادی صدمه می‌زند”.

شریعتی با اشاره به عضویت افغانستان در سازمان تجارت جهانی گفته است: “امروز با وجودی که افغانستان به دست طالبان افتاده؛ اما این کشور همچنان عضو سازمان تجارت جهانی است و مبادله کالا و صادرات آن و جابه‌جایی پول به راحتی در این کشور انجام می‌شود”.

این عضو اتاق تجارت ایران افزوده است که تاجران در ایران با گمرک و سایر مقررات دست و پاگیر مواجه‌اند که سبب عقب‌مانده‌گی این کشور در تجارت آزاد شده است. شریعتی اما افزوده است که پاکستان نیز ظرفیت‌هایی برای صادرات ایران فراهم کرده اما با توجه به تعرفه‌های بالا، صادرات ایران به کشور پاکستان بسیار ناچیز است.

این در حالی است که پیشتر حسین سلیمی، رئیس اتاق تجارت مشترک ایران و افغانستان، گفته بود که سرمایه‌گذاران افغانستانی مقیم ایران، به دلیل شرایط بهتر تمایل دارند به ترکیه بروند و آنجا سرمایه‌گذاری کنند.

هشدار رئیس اتاق تجارت ایران درباره احتمال خروج سرمایه‌گذاران افغانستانی از ایران

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x