صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا: ما در کنار مردم افغانستان هستیم

کاخ سفید می‌گوید که امریکا از تلفات ناشی از زلزله‌ مخرب در افغانستان عمیقاً متاثر شده و روی فراهم‌آوری کمک‌ها به زلزله‌زدگان کار می‌کند.

کاخ سفید می‌گوید که امریکا از تلفات ناشی از زلزله‌ مخرب در افغانستان عمیقاً متاثر شده و روی فراهم‌آوری کمک‌ها به زلزله‌زدگان کار می‌کند.

پیک‌آفتاب: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا روز گذشته 22 جون، گفت که جو بایدن، رئیس جمهور امریکا به اداره ایالات متحده برای انکشاف بین‌المللی (USAID) و سایر شرکای حکومت فدرال هدایت داده تا گزینه‌های پاسخگویی امریکا برای کمک‌ با متضررین این آفت طبیعی را ارزیابی کنند.

در همین حال؛ آنتونی بلنکین، وزیر خارجه امریکا در توییتی گفته است: “زلزله در افغانستان، یک تراژدی بزرگ است که به وضعیت وخیم انسانی در حال حاضر افزوده است. ما برای همه جان‌های از دست رفته و سختی‌هایی که افغانستانی‌ها با آن مواجه هستند، غمگین هستیم. ایالات متحده با شرکای بشردوستانه خود برای اعزام تیم‌های پزشکی برای کمک به آسیب‌دیدگان کار می‌کند.”

براساس معلومات طالبان، در زلزله بامداد اول سرطان در ولایت‌های پکتیکا و خوست، دست‌کم 1000 تن کشته و بیش از 1500 تن دیگر زخمی شده‌اند. مقامات طالبان هشدار داده‌اند که احتمال افزایش تلفات وجود دارد و تلاش‌ها برای نجات افراد گیرمانده در زیر آوار جریان دارد.

در بیانیه‌ای کاخ سفید به نقل از سالیوان آمده که امریکا بزرگ‌ترین اهدا کننده کمک‌های بشری به افغانستان بوده و “شرکای ما در بخش فراهم‌آوری کمک‌های بشری از قبیل مراقبت‌های طبی و مواد برای سرپناه را به نیازمندان توزیع کرده‌اند.”

او هم‌چنان گفته که امریکا به فراهم‌آوری حمایت مستمر به نیازمندان در افغانستان متعهد بوده و در کنار آنان قرار دارد.

در همین حال؛ ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته است: “ما با شرکای خود در بخش فراهم‌آوری کمک‌های بشری در تماس بوده‌ایم و شرکای بشردوستانه ما در حال حاضر در حال پاسخگویی هستند.”

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفت که ممکن پاسخگویی بشردوستانه به زلزله‌زدگان موضوع گفتگوی مقامات امریکایی و مقامات طالبان در روزهای آینده باشد. او یک بار دیگر تاکید کرد که تعهد امریکا به مردم افغانستان تزلزل‌ناپذیر است.

او در توییتی نگاشته است: “عمیق‌ترین تسلیت ما به کسانی‌که عزیزان خود را در این زلزله مهیب در افغانستان از دست دادند. ما در کنار مردم افغانستان هستیم و با جامعه جهانی برای پاسخ به بحران انسانی کار می‌کنیم.”

از سوی دیگر؛ آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز ضمن ابراز تسلیت به زلزله‌زدگان گفته است که “تیم‌های ما ارزیابی‌ نیازمندی‌ها را آغاز کرده و حمایت‌های ابتدایی را ارایه کرده‌اند”. گوترش از جامعه جهانی خواسته است تا به صدها خانواده زلزله‌زده کمک فراهم کنند، زیرا “این زمان هم‌بستگی است”.

او در توییتی گفته است: “پس از زلزله ویران‌گر که صدها کشته برجای گذاشته است، دلم برای مردم افغانستان می‌سوزد. سازمان ملل به طور کامل بسیج شده است و تیم‌های ما در محل هستند و نیازها را ارزیابی می‌کنند و حمایت اولیه را ارائه می‌دهند.”

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x