صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا خواهان نظارت مستقیم بر آموزش و پرورش افغانستان زیر سلطه طالبان شد

توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان می‌گوید در مورد آموزش و پرورش "اظهارات مثبت" از مقام‌های طالبان دریافت کرده‌ایم، طالبان علاقه‌ای به بازنگری آموزش ۲٠ سال گذشته ندارند.

توماس وست، نماینده ویژه امریکا برای افغانستان می‌گوید در مورد آموزش و پرورش “اظهارات مثبت” از مقام‌های طالبان دریافت کرده‌ایم، طالبان علاقه‌ای به بازنگری آموزش ۲٠ سال گذشته ندارند.

پیک‌آفتاب: توماس وست، به شبکه خبری «ای‌بی‌سی» امریکا گفته که برای حمایت جامعه جهانی در زمینه آموزش و پرورش، ما می‌خواهیم که شاهد برنامه درسی جدی و دقیق علمی باشیم. او افزوده که امریکا تضمین‌های قوی از طالبان دریافت کرده است که آنها هیچ دل‌چسبی به بازنگری در برنامه درسی ۲۰ سال گذشته ندارند.

او هم‌چنین گفته که امریکا می‌خواهد بر این روندها نظارت عملی صورت بگیرد و زمانی که طالبان می‌گویند دختران در ۱۲ ولایت به مکاتب می‌روند، ما می‌خواهیم که ناظران مستقل نیز آن را تایید کند.

این در حالی است که ‏طالبان به تازگی گفته‌اند تا زمانی‌که طرزالعمل جدید آموزشی تصویب نشود، مکاتب دخترانه بازگشایی نمی‌شود. هم‌چنین عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان چندی پیش در دیدار با استادان دانشگاه گفته بود که از دانش‌آموزان مکتب‌هایی که در جریان این ۲۰ سال فارغ شده‌اند، هیچ انتظاری نمی‌توان داشت. او تاکید کرده بود که باید برای مکتب‌ها معلمانی تربیه شود تا نسل آینده را با ارزش‌های داخلی تربیه کنند که به‌درد ما بخورد و از آنها بتوانیم انتظاری داشته باشیم.

حقانی: نسل آینده باید با ارزش‌های بومی تربیت شوند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x