صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا: به افغانستان کمک می‌کنیم اما پول‌های مسدود شده آزاد نمی‌شود

توماس وِست، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان گفته که کشورش ۴۷۴ میلیون دالر امریکایی و یک میلیون دوز واکسین کرونا را به افغانستان کمک می‌کند.

توماس وِست، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان گفته که کشورش ۴۷۴ میلیون دالر امریکایی و یک میلیون دوز واکسین کرونا را به افغانستان کمک می‌کند.

پیک‌آفتاب: توماس وِست، نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان شب گذشته ۲۳ قوس، در توییتی نوشته است که این مقدار پول و واکسین به کمک‌های بشردوستانه‌ ایالات متحده به افغانستان اضافه شده است. به‌گفته‌ او، یک میلیون دوز واکسین کرونا از طریق برنامه کواکس ارائه می‌شود و میزان واکسین‌های کمکی امریکا به افغانستان را به ۴.۳ میلیون دوز می‌رساند. توماس وِست در ادامه تأکید کرده که ایالات متحده‌ در کنار مردم افغانستان باقی می‌ماند.

کمک‌های تازه‌ امریکا برای مردم افغانستان در حالی اعلام می‌شود که هم‌زمان با بلند رفتن نرخ دالر در برابر پول افغانی، قدرت خرید مردم نیز به شدت کاهش یافته و حتا شماری از شهروندان کشور پولی برای خرید مواد اولیه در دست ندارند.

طالبان خواستار آزادسازی نزدیک به ۱۰ میلیارد دالر ذخایر بانک مرکزی افغانستان شده که در بانک‌های امریکا نگهداری می‌شود. اما در تازه‌ترین واکنش به این خواسته طالبان؛ جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفته که به طالبان اجازه دسترسی به سرمایه‌های ارزی مسدود شده افغانستان داده نخواهد شد. او در یک نشست خبری گفته که به دلایل مختلف اکنون امریکا این پول‌ها را آزاد نمی‌کند. یکی از این دلایل به گفته او موجودیت نام چهره‌های کلیدی طالبان در فهرست تحریم‌های سازمان ملل و امریکا است.

امریکا به دنبال تسلط طالبان بر افغانستان، این مقدار ذخایر پولی افغانستان را مسدود کرد تا در دسترس طالبان قرار نگیرد. اما طالبان بارها خواهان آزادسازی این پول‌ها به عنوان دارایی‌های شهروندان افغانستان شده است. اخیراً امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان در نامه‌ی خطاب به مردم امریکا، امریکایی‌ها را مردم عالی خواند که قلب خوب دارند. او از مردم امریکا خواسته بود که با طالبان رابطه نیک داشته باشند.

خرید زمان به سبک طالبان؛ فرصت 100روزه برای تشکیل حکومت موردنظر امریکا

امریکا خواهان نظارت مستقیم بر آموزش و پرورش افغانستان زیر سلطه طالبان شد

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x