صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا، برای نابودی داعش به پاکستان حمله کند

رسانه امریکایی "واشنگتن اگزماینر" از رویکرد دولت بایدن با پاکستان انتقاد کرده و آن را خنده‌دار خوانده است. این نشریه همچنین تکیه به طالبان برای سرکوب داعش در افغانستان را احمقانه می‌داند.

رسانه امریکایی “واشنگتن اگزماینر” از رویکرد دولت بایدن با پاکستان انتقاد کرده و آن را خنده‌دار خوانده است. این نشریه همچنین تکیه به طالبان برای سرکوب داعش در افغانستان را احمقانه می‌داند.

پیک‌آفتاب: این نشریه در تازه‌ترین تحلیل خود در مورد افغانستان گفته که سیاست بایدن در مبارزه با تروریزم در افغانستان شکست خورده است. نشریه نوشته که برای نابودی داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در منطقه، باید به پناهگاه‌های آنها در پاکستان حمله شود.

مایکل رابین، پژوهشگر و نویسنده مقاله می‌گوید که “مشکل تروریزم در افغانستان در مقایسه با واقعیت تروریزم در پاکستان بسیار کم رنگ است.” او حکومت بایدن را متهم می‌کند که فریب حرف‌های دیپلماتیک رهبران پاکستان را خورده و متوجه بازی دوگانه پاکستان و استفاده ابزاری اسلام‌آباد از گروه‌های تروریستی نشده است.

رابین همچنین گفته است، زمانی که حکومت بایدن در ماه اگست اعلام کرد که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان امنیت امریکا را به خطر نمی‌اندازد، این سخن دروغی بیش نیست.

چگونگی توافق با طالبان و خروج امریکا از افغانستان با انتقادات گسترده مواجه شده است. بسیاری از تحلیل‌گران و منتقدان دولت کنونی امریکا، آن را شکست بزرگ این کشور در جنگ افغانستان می‌دانند.

دو روز پیش، اعضای کانگرس ایالات متحده خواهان ریشه‌یابی دلایل اصلی شکست در افغانستان شد. اعضای مجلس نمایندگان و سنای ایالات متحده لایحه‌ای را برای ایجاد یک کمیسیون غیرحزبی ارائه کردند تا در مورد اشتباهات چهار دوره ریاست جمهوری امریکا که در جنگ افغانستان دخیل بودند، به مردم امریکا گزارش دهد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x