صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

الله‌گل مجاهد: کاری که امریکایی‌ها دوبار با من نتوانستند، طالبان به یک‌بارگی کردند

الله‌گل مجاهد، نماینده پیشین مجلس نمایندگان می‌گوید که نیروهای خاص طالبان خانه‌اش را در ده سبز کابل محاصره کرده است. مجاهد گفته که طالبان برخورد ظالمانه می‌کنند.

الله‌گل مجاهد، نماینده پیشین مجلس نمایندگان می‌گوید که نیروهای خاص طالبان خانه‌اش را در ده سبز کابل محاصره کرده است. مجاهد گفته که طالبان برخورد ظالمانه می‌کنند.

پیک‌آفتاب: الله‌گل مجاهد، عضو پیشین مجلس نمایندگان، قبل از سقوط حکومت پیشین، بارها طالبان را برادر خواند و از مشتریان جدی حاکمیت طالبان و امارت اسلامی بود. او اما پس از تسلط طالبان بر افغانستان، توسط افراد این گروه بازداشت شد و مورد لت‌وکوب قرار گرفت. افراد طالبان حدود یک ماه پیش این نماینده پیشین مجلس نمایندگان را بازداشت کردند و اندکی بعد رهایش کردند. الله‌گل مجاهد در آن زمان از برخورد خوب طالبان سخن گفت، اما حدود یک هفته پیش ویدیویی منتشر شد که نشان می‌دهد طالبان در زمان بازداشت، رفتارهای توهین‌آمیز با این نماینده پیشین مجلس داشته‌اند.

پس از نشر این ویدیو، آقای مجاهد در حساب توییتر خود، از بدرفتاری طالبان گفته و این گروه را ظالم خوانده است. آقای مجاهد افزوده که طالبان خانه‌اش را محاصره و او را بازداشت کرده‌اند.

هرچند کاربران شبکه‌های اجتماعی از فرار الله‌گل مجاهد به کشور ایران خبرداده است، اما او گفته که در خانه‌اش در ده‌سبز حضور دارد. او دو روز پیش نیز از محاصره شدن دوباره‌ای خانه‌اش از سوی طالبان خبر داده، اما گفته که طالبان هرگز موفق نخواهند شد باردیگر او را دستگیر و بازداشت نمایند.

در تازه‌ترین در نوار صوتی که از این نماینده پیشین مجلس نمایندگان همرسانی شده، آقای مجاهد در مورد برخورد طالبان گفته است: “برخورد طالبان نه در قانون کفری است و نه هم در قانون اسلامی. طالبان برخورد ظالمانه می‌کنند”. او همچنین گفته است که امریکایی‌ها دوبار قصد دستگیری‌اش را داشتند، اما او در برابر امریکایی‌ها مقاومت کرد. اما طالبان او را غافلگیر کرده‌اند.

این نماینده پیشین مجلس می‌افزاید: “فکر می‌کردم که طالبان به خدا و قران باور دارند و خشونت نخواهند کرد”. اما اینگونه نبود وآنها ظالم‌تر از هرکس دیگر است. الله‌گل مجاهد، در این نوار صوتی باردیگر گفته است که اکنون در کابل است و قصد رفتن به بیرون از کشور را ندارد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x