صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

الله‌گل مجاهد: طالبان حکم قتل من را صادر کردند

الله‌گل مجاهد: "طالبان حکم قتل مه را صادر کردن یک بنده خدا بنام مولوی نجیب که خود را معاون استخبارات طالبان معرفی کرد زنگ زده بود که شما کجا هستید که رییس‌الوزرا می‌خواهند شما را ببینند، این‌بار می‌دانم تیرباران می‌کنند و گفتم رییس‌الوزرای شما چه کسی است که من پیش او برم، گوشی را قطع کرد."

الله‌گل مجاهد، نماینده پیشین پارلمان می‌گوید که طالبان حکم قتل او را صادر کرده‌اند. این درحالی است که پیشتر شورای وزرای طالبان خواهان پیگیری رفتار تحقیرآمیز افراد مسلح تحت عنوان طالبان با الله‌گل مجاهد شده بود.

پیک‌آفتاب: چند روز پیشتر، همرسانی ویدیویی در رسانه‌های اجتماعی خبرساز شد. ویدیو نشان می‌داد که افراد مسلح که گویا مربوط به طالبان هستند، رفتار تحقیرآمیزی با الله‌گل مجاهد، نماینده پیشین پارلمان داشته‌اند. به دنبال نشر این ویدیو، شورای وزیران طالبان دستور بررسی این قضیه شد.

اما به تازگی آقای مجاهد در حساب توییتر خود گفته که طالبان حکم قتل او را صادر کرده است. به گفته‌ی این نماینده پیشین ولسی‌جرگه، فردی به نام مولوی نجیب که خودش را معاون استخبارات طالبان معرفی کرده، برایش زنگ و زده و گفته که شما را رئیس‌الوزرا خواسته است. او نوشته است: “طالبان حکم قتل مه را صادر کردن یک بنده خدا بنام مولوی نجیب که خود را معاون استخبارات طالبان معرفی کرد زنگ زده بود که شما کجا هستید که رییس‌الوزرا می‌خواهند شما را ببینند، این‌بار می‌دانم تیرباران می‌کنند و گفتم رییس‌الوزرای شما چه کسی است که من پیش او برم، گوشی را قطع کرد.”

این نماینده پیشین پارلمان که بارها طالبان را برادر خطاب کرده و خواهان تحقق امارت اسلامی بودند، در اولین روزهای تسلط طالبان برکابل از سوی افراد این گروه بازداشت شد. او اندکی بعدتر رها گردید و در آن زمان از برخورد خوب طالبان سخن گفت. اما اندکی بعدتر، ویدیویی از زمان بازداشت او در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت که نشان می‌داد طالبان در زمان بازداشت رفتار تحقیرآمیزی با او داشته‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x