صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

افشاگری‌های تازه از معاملات پشت‌پرده‌ی صلح

محمدعمر داوودزی، نماینده خاص رئیس جمهور فراری كشور، سه ماه قبل از سقوط کابل به دست طالبان مبلغ یک میلیون و سیصد هزار دالر از سفیر قطر دریافت كرده است.

محمدعمر داوودزی، نماینده خاص رئیس جمهور فراری کشور، سه ماه قبل از سقوط کابل به دست طالبان مبلغ یک میلیون و سیصد هزار دالر از سفیر قطر دریافت کرده است. این پول را یک جنرال نظامى به عمر داوودزى فرستاده است.

پیک‌آفتاب: در سندی که به رسانه‌ها درز کرده، آقای داوودزی نوشته که به عنوان نماینده خاص رئیس جمهور، هدیه یک میلیون و سه‌صد هزار دالری یک جنرال قطری را از سفیر این کشور در کابل دریافت کرده است. آقای داوودزی اما روشن نکرده که این مبلغ را بر اساس کدام توافق و معامله بدست آورده است. قطر، کشوری که حدود دو سال میزبان مذاکرات صلح بین طالبان، امریکا و حکومت افغانستان بود و تلاش داشت این مذاکرات به هر قیمتی به نتیجه برسد.

در روزهای پس از سقوط حکومت افشاگری‌ها و موقف‌گیری‌های تازه از سوی مقامات حکومت پیشین علیه همدیگر وجود داشته است. شماری از این مقامات، تلاش دارند تا به هدف تبرئه‌ای خود، مقامات دیگر را در سقوط کابل و تسلط طالبان مقصر جلوه دهند.

از سویی هم، مقامات حکومت پیشین و مقامات امریکایی اظهارات تندی علیه همدیگر داشته و هرکدام طرف مقابل را در این سقوط مقصر دانسته‌اند. در تازه‌ترین مورد، اظهارات اخیر آقای خلیل‌زاد، نماینده پیشین امریکا در پروسه صلح افغانستان بود که واکنش‌های تندی را در میان مقامات سابق و برخی سیاست‌مداران به همراه داشت.

             
     

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x