صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

افزایش نفرت‌پراکنی و تبعیض علیه آسیایی‌تبارها در دوران همه‌گیری کرونا

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نفرت‌پراکنی ضدآسیایی در بریتانیا (۱۶۶۲) درصد افزایش یافته است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نفرت‌پراکنی ضدآسیایی در بریتانیا (۱۶۶۲) درصد افزایش یافته است.

پیک‌آفتاب: گزارش جدیدی که به بررسی چگونگی تغییر نژادپرستی آنلاین در جریان همه‌گیری کرونا پرداخته است، نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹، نفرت‌پراکنی ضدآسیایی در بریتانیا (۱۶۶۲) درصد افزایش یافته است. این تحقیق نشان می‌دهد که بین سال‌های ۲۰۱۹ تا اواسط سال ۲۰۲۱، در بریتانیا و ایالات متحده ۲۳ میلیون اشاره به تهدید‌های خشونت‌آمیز که بسیاری از آن‌ها متوجه آسیایی‌تبارها بوده، وجود داشته است.

این مطالعه را موسسه خیریه جوانان «دیچ دِ لیبل» (Ditch the Label)، روز گذشته اول قوس، به مناسبت آغاز هفته مبارزه با زورگویی منتشر کرد. این مطالعه ۲۶۳ میلیون مکالمه آنلاین بین سال‌های ۲۰۱۹ و اواسط سال ۲۰۲۱ را تجزیه و تحلیل کرد. در این مدت، به طور متوسط هر ۱.۷ ثانیه یک پست آنلاین با موضوع نفرت‌پراکنی بر اساس نژاد یا قومیت منتشر شده است.

این موسسه خیریه برای تجزیه و تحلیل مکالمات آنلاین عمومی و بررسی نفرت‌پراکنی از آغاز همه‌گیری، از شرکت اطلاعات دیجیتال مصرف‌کننده، کمک گرفته است. مطالعه نشان داد بسیاری از توهین‌های نژادپرستانه‌ای که اکنون به صورت آنلاین و حضوری متوجه آسیایی‌تبارها است، دو سال پیش از همه‌گیری کرونا وجود نداشت. جما جویس، مدیر محتوا در برندواچ، توهین‌های مستند‌شده در این تحقیق را «وحشتناک» توصیف کرد و هشدار داد که وضعیت در حال «بدتر شدن» است.

افزایش توهین به آسیایی‌تبارها پس از شیوع کرونا و در بحبوحه افزایش نژادپرستی در واکنش به اعتراض‌های «جان سیاهان مهم است» در پی قتل “جورج فلوید” و همچنین بحث‌های مکرر درباره مهاجرت و برگزیت در سراسر بریتانیا در چهار سال گذشته رخ داده است.

پیش از این، آمار پولیس افزایش نفرت‌پراکنی علیه مردم چین در بریتانیا در طول همه‌گیری ویروس کرونا را نشان داده بود.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x