صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

افزایش حملات روسیه به اوکراین

اوکراین گفته است که روسیه منطقه زاپوریژیا را بمباران کرده است، جایی‌که بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای اروپا موقعیت دارد.

اوکراین گفته است که روسیه منطقه زاپوریژیا را بمباران کرده است، جایی‌که بزرگ‌ترین نیروگاه هسته‌ای اروپا موقعیت دارد.

پیک‌آفتاب: به دنبال درگیری‌های اخیر در منطقه زاپوریژیا، بیم وقوع یک رویداد فاجعه هسته‌ای می‌رود. دفتر رئیس ستاد ارتش اوکراین امروز گفت که نیروهای روس به موشک‌باران نیکوپول، کریویی ری و سینل نیکوفسکی، شهر‌های نزدیک به نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا ادامه دادند.

والنتین ریزنیچنکو، والی منطقه‌ای در تلگرام خود نوشته است که دست‌کم چهار تن در این حملات در طول شب گذشته زخمی شدند.

از سوی دیگر، سفارت امریکا در کی‌ف، پایتخت اوکراین و یک مقام امریکایی، هشدار داده‌اند که روسیه تصمیم دارد تا در روز‌های آینده بر زیربنا‌های غیرنظامی و حکومتی اوکراین حمله کند.

در همین حال، رویترز به نقل از مقام امریکایی بدون ذکر نام‌اش گزارش داده است که براساس معلومات آن‌ها، روسیه در حال شدت بخشیدن تلاش‌ها برای اجرای حملات هوایی بر زیرساخت‌های غیرنظامی و تاسیسات حکومتی اوکراین در روز‌های آینده است.

از تشدید حملات روسیه بر اوکراین در حالی هشدار داده شده است که مقامات اوکراین به دلیل آن‌چه تهدید حمله خوانده‌اند، مراسم عمومی تجلیل از 31مین سالروز استقلال اوکراین از حاکمیت شوروی سابق در کی‌ف، پایتخت این کشور را منع کرده‌اند.

سال‌روز استقلال اوکراین در 24 اگست در حالی فرا می‌رسد که فردا شش ماه از تهاجم  روسیه در 24 فبروری امسال، بر اوکراین می‌گذرد.

از جانب دیگر؛ ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین هشدار داده است که روسیه در این هفته اقدام ظالمانه و زننده انجام خواهد داد.

هشدار زلنسکی درباره اقدام احتمالی روسیه در آستانه روز استقلال اوکراین

اداره استخبارات اوکراین از احتمال افزایش حملات هکری در 24 اگست، بالای سایت‌های اوکراین هشدار داده است.

این در حالی است که حمایت جامعه جهانی از اوکراین در برابر تهاجم روسیه جریان دارد. در تازه‌ترین اقدامغ اندژی دودا، رئیس جمهور پولند امروز سه‌شنبه 23 اگست، به کی‌ف رسید تا در مورد حمایت بیش‌تر از اوکراین به شمول کمک نظامی بحث کند.

از آن سو، خبرگزاری دولتی روسیه (ریا) به نقل از دیمتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل گفته است که مسکو از شورای امنیت این سازمان خواسته است که برای بحث در مورد وضعیت در نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، امروز نشستی را برگزار کند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x