صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

هشدار زلنسکی درباره اقدام احتمالی روسیه در آستانه روز استقلال اوکراین

ولادیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهور اوکراین روز گذشته، به مردم این کشور هشدار داد تا قبل از برگزاری جشن 31مین سال‌گرد استقلال این کشور از اتحاد جماهیر شوری، منتظر حمله تازه‌ای از سوی روسیه باشند.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس ‌جمهور اوکراین روز گذشته، به مردم این کشور هشدار داد تا قبل از برگزاری جشن 31مین سال‌گرد استقلال این کشور از اتحاد جماهیر شوری، منتظر حمله تازه‌ای از سوی روسیه باشند.

پیک‌آفتاب: روز گذشته 20 اگست، هم‌چنان اعلام شد که در نتیجه اصابت یک موشک به منطقه مسکونی در نزدیکی نیروگاه اتمی اوکراین، 12 غیرنظامی زخمی شدند.

ولادیمیر زلنسکی گفت که اوکراینی‌ها نباید اجازه دهند تا مسکو «ناامیدی و ترس» را پیش از جشن استقلال اوکراین در 24 اگست، در این کشور گسترش دهد.

رئیس جمهور اوکراین در پیام ویدئویی گفت: “همه ما باید هوشیار باشیم که روسیه در این هفته می‌تواند تلاش کند دست به کاری زشت و شرارت‌بار بزند.”

از سوی دیگر؛ اوله سینهوب، فرماندار منطقه خارکیف نیز اعلام کرده است که روز چهارشنبه 24 اگست، مقررات منع رفت‌وآمد در خارکیف؛ دومین شهر بزرگ اوکراین برای کل روز تمدید خواهد شد. این شهر در شمال‌شرق اوکراین مرتباً توسط روسیه گلوله‌باران شده است.

مقامات روسی و اوکراینی گفته‌اند که روز گذشته، در نتیجه اصابت یک موشک روسی به منطقه مسکونی یک شهرک در جنوب اوکراین در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای پیودنوکراینسک، شماری زخمی شده‌اند.

در همین حال، رویترز گزارش داده که حمله به نزدیکی نیروگاه هسته‌ای پیودنوکراینسک و گلوله‌باران‌های جدید در نزدیکی نیروگاه زاپوریژیا؛ بزرگ‌ترین تاسیسات هسته‌ای اروپا، نگرانی‌ها درباره وقوع یک فاجعه هسته‌ای را افزایش داده است.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر شرکت ملی تولید انرژی اتمی اوکراین اعلام کرد که حملات روسیه، صدمات شدیدی به نیروگاه زاپوریژیا، بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا، وارد کرده است.

اوکراین: حملات روسیه، بزرگ‌ترین نیروگاه اتمی اروپا را صدمه زده است

افشاگری‌های تازه جنگ اوکراین؛ کی‌ف قربانی حفظ منافع امریکا در اروپا شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x