صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اسپنتا: خلیل‌زاد با استفاده از احساسات شوونیستی، هستی مردم را نابود کرد

رنگین‌دادفر اسپنتا، مشاور امنیت ملی حکومت حامد کرزی در توییتی، زلمی‌خلیل‌زاد، نماینده پیشن امریکا در امور صلح افغانستان را اجرا کننده‌ای «نقش ویرانگر» در روند صلح خوانده و گفته که او با استفاده از احساسات شوونیستی قومی، دستاوردهای مردم افغانستان را نابود کرد. در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه طالبان از نقش تاثیرگذار خلیل‌زاد در […]

رنگین‌دادفر اسپنتا، مشاور امنیت ملی حکومت حامد کرزی در توییتی، زلمی‌خلیل‌زاد، نماینده پیشن امریکا در امور صلح افغانستان را اجرا کننده‌ای «نقش ویرانگر» در روند صلح خوانده و گفته که او با استفاده از احساسات شوونیستی قومی، دستاوردهای مردم افغانستان را نابود کرد. در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه طالبان از نقش تاثیرگذار خلیل‌زاد در پیشرفت روند صلح ستایش کرده است.

پیک‌آفتاب: آقای اسپنتا در توییتی به مناسبت استعفای زلمی خلیل‌زاد از نمایندگی ویژه ایالات متحده در امور صلح افغانستان، او را بازیگر نقش ویرانگر خوانده و گفته که او رفت اما نتایج کارش که با استفاده از احساسات شوونیستی قومی صورت گرفت، هستی مردم افغانستان را نابود کرده است. آقای اسپنتا از روند صلح نیز به روند «اسارت‌بار صلح» تعبیر کرده است.

مشاور امنیت ملی دوره حاکمیت حامد کرزی در حساب توییتر خود نوشته است: «خلیل‌زاد نقش ویران‌گرش را در روند اسارت‌باری بنام صلح تکمیل کرد. او‌ نه تنها برخی از رهبران ساده انگار را با خود هم‌سو کرد، بلکه با استفاده از احساسات شؤنیستی قومی این روند را ممکن ساخت. او رفت اما نتایج کار ویران‌گر او و تمدن‌ستیزی باور‌نکردنی، هستی مردم‌ما را تباه کردند.»

در همین حال، عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان از عملکرد آقای خلیل‌زاد در روند صلح ستایش کرده است. به باور این سخنگوی طالبان، با رهبری آقای خلیل‌زاد، پیشرفت خوبی در مذاکرات صلح طالبان با دولت امریکا امکان پذیر شده است. سخنگوی وزارت خارجه طالبان همچنین از انتصاب توماس وست به جای آقای خلیل‌زاد استقبال کرده است. او در حساب توییتر خود نوشته است: «ما نسبت به حرکت رو به جلو مان با نماینده جدید آقای توماس وست خوشبین هستیم و اجرای کامل توافقنامه دوحه روابط بین دو دولت را به حالت عادی بر می‌گرداند.»

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x