صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ادعایی جدید در جنگ اوکراین؛ کی‌ف با کمک اطلاعاتی واشنگتن، 12 جنرال روس را کشته است

نیویارک تایمز به تازگی گزارش داده که اوکراین با استفاده از اطلاعات ارائه شده از سوی امریکا، ۱۲ جنرال روسیه را کشته است. اشتراک این اطلاعات، بخشی از کمک‌های امریکا به اوکراین به شمار می‌رود.

نیویارک تایمز به تازگی گزارش داده که اوکراین با استفاده از اطلاعات ارائه شده از سوی امریکا، ۱۲ جنرال روسیه را کشته است. اشتراک این اطلاعات، بخشی از کمک‌های امریکا به اوکراین به شمار می‌رود.

پیک‌آفتاب: نیویارک تایمز روز گذشته 14 ثور، به نقل از مقامات ارشد امریکایی گزارش داد که این کشور اطلاعاتی در اختیار اوکراین گذاشته که در کشتن جنرال‌های ارتش روسیه نقشی اساسی داشته‌اند.

این اطلاعات مربوط به حرکات برنامه‌‌ریزی شده نیروهای روسیه، مکان و سایر معلومات مربوط به پایگاه نظامی سیار روسیه از جمله مواردی بوده‌اند که به نوشته نیویارک تایمز، امریکا در اختیار اوکراین قرار داده است.

اوکراین این اطلاعات را در هماهنگی با اطلاعات خود برای انجام حملات توپ‌خانه‌ای و سایر حملاتی که منجر به کشته شدن افسران روسی شده، به کار گرفته است.

نیویارک تایمز از قول مقام‌های اوکراینی، شمار جنرال‌های کشته شده روسیه را ۱۲ نفر اعلام کرده است. مقام‌های امریکایی اما در صحبت با نیویارک تایمز از ذکر رقمی مشخص در این ارتباط خودداری کرده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده که به اشتراک‌گذاری اطلاعات، بخشی از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین است، کمک‌هایی که حالا تسلیحات سنگین‌تر و ده‌ها میلیارد دالر برای خرید تسلیحات را شامل می‌‌شود. این روند احتمالاً جنگ را وارد مرحله جدیدی می‌کند که ماه‌ها به طول خواهد کشید.

آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی امریکا اما در واکنش به گزارش نیویارک تایمز، در بیانیه‌ای هرگونه اشتراک اطلاعات میدانی با اوکراین به منظور کشتن جنرال‌های روسیه را تکذیب کرد.

وزارت دفاع روسیه اما در تازه‌ترین بیانیه خود از کشته شدن 600 نظامی اوکراین در چهارشنبه شب 14 ثور، در اثر حملات توپ‌خانه‌ای خبر می دهد

بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، این حملات به شماری از مواضع و پایگاه‌های ارتش اوکراین بوده است. تخریب قطعات طیاره در میدان هوایی کانتوو در مناطق مرکزی اوکراین و نابودی یک انبار مهمات در شهر میکولایف هم از دیگر مواردی است که ارتش روسیه به آن اشاره کرده است.

ارتش اوکراین اما می‌گوید که نیروهای روسیه حملات خود به مجتمع آزوفستال در ماریوپل را از سرگرفته‌اند. به گفته ارتش اوکراین، این حمله با پشتیبانی هوایی و به قصد تسلط کامل بر این مجتمع صورت گرفته است.

سازمان ملل نیز از انتقال 300 نفر از ماریوپل و 4 شهر دیگر واقع در منطقه، به مناطق امن خبر می‌دهد. این افراد به منطقه ساپوریشاشایا که تحت کنترل نیروهای اوکراینی است، منتقل شده‌اند. این دومین انتقال موفق سازمان ملل در این منطقه بوده است.

اسنات لوبرانی، هماهنگ کننده اقدامات امدادی سازمان ملل گفته است که بسیاری از افراد انتقال‌یافته به غیر از لباس‌‌هایی که بر تن داشته‌اند، چیزی دیگری همراه نداشته‌اند. آنها کمک‌های اولیه دریافت کرده‌اند و امدادها و تسلی‌های روحی و روانی نیز در مورد آنها در جریان است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x