صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

ادامه اعتراض‌ها به پرداخت نشدن معاش آموزگاران؛ این بار ارزگان

آموزگاران لیسه‌ی ملالی، تنها لیسه‌ی دخترانه در ولایت ارزگان در اعتراض به پرداخت نشدن معاش‌شان، پس از تحسن دو روزه وظایف خود را ترک کردند.

آموزگاران لیسه‌ی ملالی، تنها لیسه‌ی دخترانه در ولایت ارزگان در اعتراض به پرداخت نشدن معاش‌شان، پس از تحسن دو روزه وظایف خود را ترک کردند.

پیک‌آفتاب: مهتاب، مدیر مکتب لیسه ملالی می‌گوید که آموزگاران این مکتب پنج ماه می‌شود که معاش دریافت نکرده‌اند. آنان دو روز پیش به دلیل دریافت نکردن معاش‌‌شان اعتراض کردند و دست به تحصن زدند.

او افزود که ۲۳ آموزگار زن در این مکتب به خاطر مشکلات اقتصادی سرانجام مجبور شده‌اند تا وظایف‌شان را ترک کنند.

مدیر لیسه‌ی ملالی تأکید کرد که با استعفای این آموزگاران، دختران از آموزش محروم شده‌اند. این مکتب تنها برای دختران پایین‌تر از صنف ششم باز بود و حدود ۸۰۰ دانش‌آموز در آن مصروف آموزش بودند.

با این حال، اما ریاست معارف طالبان در ارزگان تأیید می‌کند که معاشات این آموزگاران در جریان پنج ماه گذشته پرداخت نشده است و تأکید می‌کند که به‌زودی معاشات آنان را پرداخت می‌کند.

این در حالی است که آموزگاران در قندهار نیز امروز دست به اعتصاب کاری نامحدود زدند. این آموزگاران می گویند که “چهار ماه است که معاش نگرفته‌اند.”

این آموزگاران تاکید می‌کنند تا زمانی که معاش دست‌کم سه ماه‌شان پرداخت نشود، دست از اعتصاب بر نخواهند داشت.

اعتصاب نامحدود آموزگاران قندهار آغاز می‌شود

آموزگاران در کابل نیز به روزهای پنجم و ششم عقرب نیز در یک تجمع مسالمت‌آمیز، خواهان پرداخت معاشات آموزگاران شدند. این آموزگاران همچنین از سازمان‌های بین‌المللی خواسته که نهادهای آموزشی افغانستان را فراموش نکنند.

این آموزگاران که از پرداخت نشدن به موقع معاشات شان شکایت دارند، از مسئولین دولت طالبان می‌خواهند که هرچه زودتر در این زمینه اقدام کنند. آنان تاکید می‌کنند که قبل از وقوع فاجعه انسانی، برای حل مشکلات اقتصادی آموزگاران اقدام عملی گردد.

آموزگاران در کابل: قبل از وقوع فاجعه، معاش پرداخت کنید!

تجمع اعتراضی آموزگاران در کابل

دومین روز تظاهرات آموزگاران در کابل

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x