صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

اخراج سفیر فرانسه از بلاروس

خبرگزاری فرانسه از اخراج سفیر این کشور از بلاروس خبر داده است. این خبرگزاری به نقل از یک سخنگوی سفارت فرانسه در مینسک گزارش کرد که نیکولاس دلاکوست روز گذشته یک‌شنبه، 17 اکتوبر بلاروس را ترک کرده است. پیک‌آفتاب: وزارت امور خارجه بلاروس به آقای دلاکوست گفته بود تا دوشنبه از این کشور خارج شود. […]

خبرگزاری فرانسه از اخراج سفیر این کشور از بلاروس خبر داده است. این خبرگزاری به نقل از یک سخنگوی سفارت فرانسه در مینسک گزارش کرد که نیکولاس دلاکوست روز گذشته یک‌شنبه، 17 اکتوبر بلاروس را ترک کرده است.

پیک‌آفتاب: وزارت امور خارجه بلاروس به آقای دلاکوست گفته بود تا دوشنبه از این کشور خارج شود. رسانه‌های محلی علت اخراج سفیر فرانسه را عدم تقدیم استوارنامه آقای دلاکوست به آلکساندر لوکاشنکو، رییس جمهوری بلاروس اعلام کرده‌اند.

تنش‌ها بین بلاروس و چند کشور غربی پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور افزایش یافته است. انتخاباتی که در آن آقای لوکاشنکو برنده اعلام شد تا ششمین دوره ریاست جمهوری خود را شروع کند. آقای لوکاشنکو مورد حمایت روسیه است.

اتحادیه اروپا، این انتخابات را نپذیرفته و گفته است: ”آزادانه و منصفانه ” برگزار نشده است. مخالفان آقای لوکاشنکو در بلاروس نیز این انتخابات را نپذیرفته و تظاهرات‌هایی را برگزار کردند. اما رییس جمهوری بلاروس، تظاهرات مخالفان را سرکوب کرد. آقای لوکاشنکو اتحادیه اروپا را هم به تحریک معترضان متهم کرده و با چند کشور غربی قطع رابطه کرده است. او در ماه مارچ همه اعضای سفارت لتوانیا و در ماه اگست، جولی فیشر، سفیر ایالات متحده را از بلاروس اخراج کرده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x