صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آلمان و بریتانیا نشستی را درباره بحران افغانستان دایر می‌کند

وزیر خارجه آلمان اعلام کرده که کشورش در هم‌کاری با بریتانیا در پایان ماه جاری میلادی، میزبان نشستی درباره وضعیت انسانی درباره افغانستان خواهد بود.

وزیر خارجه آلمان اعلام کرده که کشورش در هم‌کاری با بریتانیا در پایان ماه جاری میلادی، میزبان نشستی درباره وضعیت انسانی درباره افغانستان خواهد بود.

پیک‌آفتاب: توبیاس لیندنر، وزیر خارجه آلمان امروز چهارشنبه 2 مارچ، در توییتی گفته است که در حال حاضر 24 میلیون شهروند افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند و آنان باید به کمک‌های خود ادامه دهند. لیندنر افزوده‌ که کشورش در هم‌کاری با دولت بریتانیا در 31 مارچ، میزبان یک نشست ویژه در سطح بالا در مورد افغانستان خواهد بود.

در همین حال؛ جاسپر ویک، نماینده ویژه آلمان برای افغانستان و پاکستان نیز گفته است که آنان با برگزاری نشستی در جینوا در کنار مردم افغانستان خواهند ایستاد. وی افزوده که دست‌رسی افراد نیازمند به ویژه زنان و کودکان بدون محدودیت به کمک‌های بشردوستانه مهم است.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که پیش‌بینی شده تا ماه‌های آینده، 97 درصد از شهروندان افغانستان زیر خط فقر قرار خواهند گرفت.

سازمان‌های امدادرسان پیش از این بارها درباره وقوع فاجعه انسانی ناشی از فقر و قحطی در افغانستان هشدار داده‌اند. در این میان، گفته می‌شود که جان دست‌کم یک میلیون کودک در خطر است.

با این وجود، کشورهای خارجی تاکید می‌کنند که کمک‌های ارائه شده به مردم افغانستان نباید در اختیار طالبان قرار بگیرند. جهان طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد و شماری از مقام‌های آن‌ها در لیست سیاه سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای خارجی قرار دارند.

در همین حال، هیئت معاونت سازمان ملل (یوناما) می‌گوید که قرار است شورای امنیت این سازمان شام امروز دوم مارچ، نشستی را در مورد افغانستان برگزار نماید و قرار است دیبرا لاینز، نماینده ویژه سازمان ملل برای افغانستان در این نشست درباره وضعیت جاری افغانستان به اعضای شورای امنیت این سازمان معلومات می‌دهد.

شورای امنیت سازمان ملل با محوریت افغانستان نشست برگزار می‌کند

این در حالی است که بانک جهانی روز گذشته اول مارچ، اعلام کرد که انتقال بیش از یک میلیارد دالر دارایی‌های مسدود شده افغانستان را به یک “صندوق امانت” می‌سپارد تا به افغانستان فرستاده شود.

حاتم‌بخشی بانک‌جهانی از دارایی‌های مسدود شده افغانستان

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x