صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

آغاز برنامه سراسری واکسین فلج کودکان در افغانستان

یونیسف از آغاز اولین برنامه سراسری تطبیق واکسین فلج کودکان در سال ۲۰۲۲ در افغانستان خبر داده است. در این دور ۹،۹ میلیون کودک واکسین می‌شوند.

یونیسف از آغاز اولین برنامه سراسری تطبیق واکسین فلج کودکان در سال ۲۰۲۲ در افغانستان خبر داده است. در این دور ۹،۹ میلیون کودک واکسین می‌شوند.

پیک‌آفتاب: صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل در اعلامیه‌ای گفته که از روز دوشنبه 17 جنوری، برنامه چهار روزه تطبیق واکسیناسیون فلج کودکان در افغانستان آغاز شده است. در اعلامیه یونیسف آمده که در آخرین برنامه تطبیق واکسین فلج کودکان در سال گذشته میلادی، هشت‌ونیم میلیون کودک زیر پنج سال واکسین شدند.

به گفته یونیسف، افغانستان در سال ۲۰۲۱ میلادی شاهد ثبت کم‌ترین میزان واقعات مثبت فلج کودکان بود و به این ترتیب فرصت بی‌پیشینه‌ای برای محو این بیماری در افغانستان فراهم گردیده است. به اساس اعلامیه یونیسف، در سال گذشته میلادی تنها چهار مورد مثبت فلج کودکان در افغانستان ثبت شده که سه واقعه در ولایت قندز و یک واقعه در ولایت غزنی بوده است.

آلیس آکونگا، نماینده یونیسف برای افغانستان می‌گوید که یونیسف تلاش می‌کند تا همه کودکان در افغانستان در برابر فلج و سایر بیماری‌های قابل پیش‌گیری واکسین شوند. داپنگ لو، نماینده سازمان جهانی صحت در افغانستان نیز به این باور است که سال روان میلادی بهترین فرصت برای محو بیماری فلج کودکان در افغانستان است. او افزوده که برای رسیدن به این هدف، پنج دوره کمپاین دیگر برنامه‌ریزی شده است.

افغانستان و پاکستان از کشورهایی هستند که هنوزهم بیماری فلج کودکان در آن‌ها به گونه کامل محو نشده است.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x