صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نماینده بریتانیا در سازمان ملل: حکومت افغانستان در انحصار پشتون‌هاست

نماینده بریتانیا در سازمان ملل هشدار داد که فقدان حکومت فراگیر در افغانستان و رویکرد محدود طالبان به حکومت، باعث بی‌ثباتی در این کشور می‌شود.

نماینده بریتانیا در سازمان ملل هشدار داد که فقدان حکومت فراگیر در افغانستان و رویکرد محدود طالبان به حکومت، باعث بی‌ثباتی در این کشور می‌شود.

پیک‌آفتاب: سایمن منلی، سفیر و نماینده دائمی بریتانیا در سازمان تجارت جهانی و سازمان ملل در جنوا گفت که دولت افغانستان عمدتاً در انحصار پشتون‌هاست و برخی اعضای گروه‌های اقلیت؛ بازداشت، شکنجه و مجبور به کوچ اجباری شده‌اند.

منلی در سخنرانی خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت که اتهامات بر طالبان در مورد کشتار، بازداشت و سر به نیست کردن نیروهای امنیتی و مقام‌های حکومت پیشین هم‌چنان وارد است.

او از طالبان خواست به عفو عمومی که اعلام کرده پای‌بند باشند و درباره ادعاهای مربوط به قتل‌های هدف‌مند و ناپدید شدن‌ها، به صورت شفاف تحقیق کرده و جلو این روند خشونت‌زا و ترس‌افزا را بگیرد.

نماینده بریتانیا در دفتر سازمان ملل اما می‌گوید با آن‌که از بازگشت بخشی از زنان به دانشگاه‌ها و وعده طالبان درباره بازگشت دختران به مکاتب استقبال می‌کند، اما امکانات زنان برای کار، فعالیت اجتماعی و دست‌رسی به آموزش به شدت محدود شده است.

سایمن منلی گفت جهان بر رفتار طالبان نظارت دارد و درباره این گروه بر اساس عمل‌کرد آن‌ها قضاوت می‌کند. منلی هم‌چنان افزود که نگرانی مشترک درباره افغانستان به خصوص زنان و دختران وجود دارد.

او در این خصوص گفت که زنان آموزش دیده و قدرت‌مند به توسعه اقتصاد افغانستان و هم‌چنین صلح و ثبات در این کشور کمک می‌کنند و طالبان نباید جلو رشد این قشر را بگیرند.

این در حالی است که پیش‌تر شورای امنیت سازمان ملل خواستار پاسخگویی طالبان در برابر خواست‌های داخلی و جهانی برای حل بحران بشری و تامین صلح و ثبات در افغانستان شده بود. هم‌چنین، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان گفت که افغانستان با آینده مبهم روبه‌روست و نیاز به ایجاد یک نقشه راه و نظام نظارتی دارد.

شورای امنیت سازمان ملل: طالبان در برابر خواست‌های مردم و جامعه تمکین کند

دشمن‌انگاری منتقدین از سوی طالبان

بریتانیا: رفتار طالبان، اعتماد داخلی و بین‌المللی را نابود می‌کند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x