صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

سرنوشت مشترک دست‌نشانده‌های امریکا؛ پس از غنی، زلنسکی کی‌ف را ترک می‌کند

برخی رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که امریکا از ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواسته است تا برای امنیت جانش کی‌یف را به مقصد لووف ترک کند.

برخی رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که امریکا از ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواسته است تا برای امنیت جانش کی‌یف را به مقصد لووف ترک کند.

پیک‌آفتاب: شبکه تلویزیونی ABC امریکا مطلبی را منتشر کرد که در آن ایالات متحده از زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین خواسته تا برای “امنیت جانش” کی‌یف، پایتخت آن کشور را ترک کند و به لووف برود تا آسیب‌ها متوجه او نباشد.

در همین حال خبرنگاران این شبکه تلویزیونی، منابع این اطلاعات را فاش نکرده و هیچ‌گونه توضیحاتی در مورد این‌که این توصیه ناشی از چه نگرانی‌های است نداده‌اند.

از جانب دیگر ریچارد اینگل، خبرنگار NBC، پیش‌تر گزارش داده بود که مقامات امریکا با دولت اوکراین در مورد خروج احتمالی زلنسکی، رهبر اوکراین در صورت تشدید اوضاع در این کشور گفتگو کرده است.

این در حالی است که مقامات امریکا در 14 فبروری، تصمیم گرفتند که سفارت خود در اوکراین را به طور موقت از کی‌یف به لووف منتقل کنند. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا پیش‌تر در خصوص این جابه‌جایی توضیح داده و دلیل این تصمیم را “تشدید تنش‌ها در مرزهای اوکراین و تجمع نیروهای روسیه در مرزهای این کشور” گفته بود.

از جانب دیگر، وزیر خارجه امریکا اقدام روسیه در به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه جدایی‌طلب لوهانسک و دونتسک را “شرم‌آور” خوانده و سفیر امریکا در شورای امنیت نیز پی‌آمد این اقدام مسکو را “وخیم” عنوان نموده است.

در همین حال، قصر سفید روز دوشنبه 21 فبروری، اعلام کرد که تعزیراتی را علیه مناطق روسی‌زبان دونتسک و لوهانسک در شرق اوکراین اعمال خواهد کرد. این اقدام چند ساعت پس از آن اعلام شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور روسیه مناطق شرق اوکراین را به عنوان کشورهای مستقل به رسمیت شناخت.

از جانب دیگر، امریکا به سازمان ملل نامه نوشته و گفته که مسکو برای قتل‌های هدف‌مند در اوکراین برنامه‌ریزی کرده است. باتشیبا نیل کراکر، سفیر امریکا در سازمان ملل روز گذشته 21 فبروی، در این نامه به کمیشنر عالی سازمان ملل برای حقوق بشر، جزئیات این معلومات نگران کننده را که استخبارات امریکا به دست آورده، شریک ساخت.

از سوی دیگر؛ زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در واکنش به تصمیم روسیه در مورد به رسمیت شناختن لوهانسک و دونتسک گفت که اوکراین منتظر اقدامات “روشن و موثر” از سوی متحدانش برای اقدام علیه روسیه است. او خواستار برگزاری نشست اضطراری سران اوکراین، روسیه، آلمان و فرانسه نیز شده است.

نیروهای حافظ صلح روسیه در راه اوکراین؛ کی‌ف: «تسلیم نمی‌شویم»

جنگ کلید خورد؛ اوکراین ایست بازرسی روسیه را منهدم کرد

سفارت امریکا در مسکو از وقوع حملات تروریستی در روسیه هشدار داد

پاریس: پوتین و بایدن پیشنهاد برگزاری نشست در فرانسه را پذیرفتند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x