صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نیروهای حافظ صلح روسیه در راه اوکراین؛ کی‌ف: «تسلیم نمی‌شویم»

رئیس جمهور روسیه، پس از به رسمیت شناختن استقلال مناطق جدایی‌طلب اوکراین، دستور اعزام نیرو به دونتسک و لوگانسک را صادر کرده است. رئیس جمهور اوکراین اما گفته: "نمی‌ترسیم و چیزی را به کسی واگذار نمی‌کنیم". شورای امنیت سازمان ملل تصمیم پوتین را محکوم کرده است. امریکا اعزام نیروی «حافظ صلح» روسیه به لوگانسک و دونتسک را مزخرف خوانده است.

رئیس جمهور روسیه، پس از به رسمیت شناختن استقلال مناطق جدایی‌طلب اوکراین، دستور اعزام نیرو به دونتسک و لوگانسک را صادر کرده است. رئیس جمهور اوکراین اما گفته: “نمی‌ترسیم و چیزی را به کسی واگذار نمی‌کنیم”. شورای امنیت سازمان ملل تصمیم پوتین را محکوم کرده است. امریکا اعزام نیروی «حافظ صلح» روسیه به لوگانسک و دونتسک را مزخرف خوانده است.

پیک‌آفتاب: پوتین ساعاتی پس از به رسمیت شناختن استقلال مناطق جدایی‌طلب شرق اوکراین، فرمان اعزام نیرو به لوگانسک و دونتسک را صادر کرد. رئیس جمهور روسیه گفته که نیروهای حافظ صلح روسیه، امنیت دو کشور تازه مستقل شده دونتسک و لوگانسک را تامین می‌کنند.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در نطق تلویزیونی در ساعات آخر شب گذشته گفت که اوکراین خواهان صلح است، اما اعلام کرد که «ما نمی‌ترسیم» و «هیچ چیزی را به هیچ کس تسلیم نمی‌کنیم.»

او گفت که کی‌یف اکنون نیازمند اقدامات صریح و موثر حمایتی از طرف شرکای بین‌المللی است. او افزود، خیلی مهم است بدانیم که چه کسی دوست و شریک واقعی ماست و چه کسی فقط می‌خواهد با حرف روسیه را بترساند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل اقدام روسیه را ناقض تمامیت ارضی اوکراین خوانده و در حساب توییتر خود نوشته است: “به شدت نگران تصمیم روسیه در مورد وضعیت مناطق خاصی از مناطق دونتسک و لوگانسک اوکراین هستم. ما به طور کامل از حاکمیت، استقلال و تمامیت ارضی اوکراین در داخل مرزهای شناخته شده بین‌المللی حمایت می‌کنیم.”

امریکا خواهان نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شده و گفته است: “ادعای پوتین مبنی بر این که سربازان روسیه «حافظ صلح» هستند، مزخرف است”. واشنگتن مدعی است که روسیه فهرستی از اوکراینی‌هایی که باید کشته یا به اردوگاه فرستاده شوند، ایجاد می‌کند.

‏اتحادیه اروپا نیز این تصمیم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را «نقض فاحش مقررات بین‌ المللی» خوانده و «قاطعانه» رد کرده است.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل دستور پوتین برای اعزام نیرو به مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین را محکوم کردند. دولت‌های غربی از اعزام نیرو توسط پوتین به اوکراین ابراز ناامیدی کرده و تحریم‌ها علیه مسکو را آغاز کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ناوقت شب گذشته استقلال دو منطقه جدا شده از اوکراین را به رسمیت شناخت. رهبر روسیه در یک سخنرانی یک ساعته با حضور مقام‌های امنیت ملی این کشور، اوکراین را فاقد سابقه تاریخی به عنوان یک کشور واقعی خواند و مقام‌های این کشور را به فساد متهم کرد. رئیس جمهور روسیه با امضای سند استقلال دونتسک و لوگانسک، از پارلمان روسیه خواست با تایید این سند آن را قانونی کند. پوتین تاکید کرد که مدت‌ها پیش باید این تصمیم را می‌گرفت.

سخنرانی رئیس جمهور روسیه اندکی پس از آن آغاز شد که کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین تصمیم گرفته است استقلال دو منطقه جدایی‌طلب اوکراین را که تحت کنترل جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه‌اند به رسمیت بشناسد.

این در حالی است که روز گذشته سرویس امنیت فدرال روسیه گفته که از اثر شلیک‌های مداوم از خاک اوکراین، یک ایست بازرسی مرزی روسیه در منطقه روستوف در ۱۵۰ متری مرز به طور کامل منهدم شده است.

جنگ کلید خورد؛ اوکراین ایست بازرسی روسیه را منهدم کرد

این در حالی است که پارلمان روسیه (دوما) روز سه‌شنبه ۱۵ فبروری به درخواستی رأی دادند که از ولادیمیر پوتین، رئیس‌ جمهور این کشور می‌خواهد تا استقلال مناطق جدایی‌طلب طرف‌دار روسیه در شرق اوکراین را به رسمیت بشناسد.

پارلمان روسیه خواهان حمایت پوتین از تجزیه شرق اوکراین شد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x