صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

جابه‌جایی یا حذف گسترده در معارف

وزارت معارف طالبان، فرمان برکناری شماری از مقامات ارشد این وزارت را صادر کرد. این وزارت در مکتوبی عنوانی منابع بشری وزارت معارف، از این اداره خواسته که هرچه سریع‌تر، در مورد تبدیلی آمرین معارف شهرها و ولسوالی‌ها اقدام کند.

وزارت معارف طالبان، فرمان برکناری شماری از مقامات ارشد این وزارت را صادر کرد. این وزارت در مکتوبی عنوانی منابع بشری وزارت معارف، از این اداره خواسته که هرچه سریع‌تر، در مورد تبدیلی آمرین معارف شهرها و ولسوالی‌ها اقدام کند.

پیک‌آفتاب: سندی که به خبرگزاری پیک‌آفتاب رسیده، نشان می‌دهد که وزارت معارف طالبان، فرمان برکناری شماری از مقامات ارشد این وزارت را صادر کرده است. در این سند که عنوانی منابع بشری وزارت معارف صادر شده است، از این اداره خواسته شده که هرچه سریع‌تر، در مورد تبدیلی آمرین معارف شهرها و ولسوالی‌ها و هم‌چنین آمرین نظارت، اجراات نماید.

در این فرمان سه ماده‌ای تاکید شده که تمامی بست‌های آمرین ولسوالی‌ها، شهرها و هم‌چنین آمرین نظارت ولسوالی‌ها و حوزه‌های تعلیمی از طریق ولایات تثبیت شود و افراد مورد نظر را برای معرفی در این بست‌ها «تعیین بست» نمایند. در سند تاکید شده که کارمندان حکومت پیشین این بست‌ها، یا با تنزیل بست در بست‌های خالی پایین استخدام شوند و یا آن‌که در لیست انتظار با معاش قرار داده شوند.

این جابه‌جایی‌ها درحالی صورت می‌گیرد که پیش از این نیز گزارش‌هایی از جابه‌جایی‌ها گسترده در دیگر ادارات طالبان نیز گزارش شده است.

کارمندان پیشین در لیست خروج

چند روز پیش نیز مکتوبی در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت که به اساس آن ده‌ها کارمند هزاره تذکره الکترونیکی در کابل برکنار شدند.

کارمندان تذکره الکترونیکی: بی‌دلیل اخراج شدیم

از سویی دیگر، طالبان با راه‌اندازی کمیسیون تصفیه، پاک‌سازی گسترده را در صفوف نظامی نیز به راه انداخته‌اند. به تازگی مقامات این کمیسیون گفته‌اند که نزدیک به 3000 هزار نظامی از صفوف طالبان اخراج شده‌اند.

اخراجی‌های تازه طالبان؛ کمیسیون تصفیه نزدیک به ۲ هزار نفر را بیرون کرده است

طالبان: افراد استفاده‌جو از صفوف نظامیان طالبان اخراج می‌شوند

در کنار این برکناری‌ها و جابه‌جایی‌ها، اخیراً شماری از مقامات ارشد نظامی غیرپشتون بازداشت شده‌اند. اخیراً بازداشت مخدوم عالم، فرمانده ازبیک‌تبار طالب، اعتراضات گسترده را به همراه داشت.

مرکز فاریاب در کنترل طالبان ازبیک‌تبار

بازداشت یک فرمانده غیرپشتون دیگر در بلخ

آگاهان بر این باورند که طالبان به بهانه‌های مختلف در صدد تصفیه قومی، زبانی و جنسیتی از ادارات ملکی و نظامی افغانستان هستند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x