صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

براون: مردم در افغانستان از گرسنگی می‌میرند

گوردون براون، نخست وزیر اسبق بریتانیا با نشر مقاله‌ای در روزنامه گاردین گفته است که مردم افغانستان از گرسنگی می‌میرند و پشت کردن به آن‌ها از نظر اخلاقی درست نیست.

گوردون براون، نخست وزیر اسبق بریتانیا با نشر مقاله‌ای در روزنامه گاردین گفته است که مردم افغانستان از گرسنگی می‌میرند و پشت کردن به آن‌ها از نظر اخلاقی درست نیست.

پیک‌آفتاب: نخست ‌وزیر اسبق بریتانیا در این مقاله‌ نوشته‌ که نظم نوین جهانی خودخواهانه و از نظر اخلاقی ناقص ‌است. او در این مقاله تصریح کرده است: “کشورها در ناسیونالیسم محدود و خودخواهانه “اول امریکا”، “اول بریتانیا”، “اول چین”، “اول روسیه”، “اول قبیله من” و ژئوپلیتیکی گرفتار شده که تحریم‌های اقتصادی برغذای گرسنگان را اولویت می‌دهند”.

براون اضافه کرده است: “پس از کمک 308 میلیون دالری امریکا در 12 ماه جنوری، ائتلاف متشکل از 35 کشور به رهبری امریکا که مدت 20 سال بر مردم افغانستان حکومت نمود، تنها یک ‌چهارم پول را برای این کشور اختصاص داده ‌است، در حالی‌که کودکان در سرمای زمستان در افغانستان از گرسنگی می‌میرند”.

نخست وزیر اسبق بریتانیا از کشورهای غربی خواسته‌ است که راهی برای کمک به شهروندان افغانستان پیدا کنند تا اطمینان حاصل شود که پول وارد افغانستان می‌شود و بانک‌ها می‌توانند معاش آموزگاران و کارمندان صحی را پرداخت نمایند. براون در این مقاله افزوده که مردم افغانستان‌ محکوم به فقر فزاینده و تهی‌دستی است.

افزون بر آن، نخست ‌وزیر اسبق بریتانیا گفته که هیچ چیز نباید نقض حقوق‌ بشر و کشتارهای فراقانونی توسط گروه طالبان را نادیده انگارد.

براون در بخشی دیگر مقاله می‌گوید به شرطی که در موضع طالبان تغییرات قابل ملاحظه پیدا شود، باید برخی از تحریم‌های اقتصادی علیه این گروه کاهش یابد. براون توضیح داده: “اگر کشتار از سوی طالبان متوقف شود و دولت فراگیرتری تشکیل شود، کمک‌های توسعه‌ای می‌تواند انجام گیرد”. براون در قسمت دیگر مقاله خواهان برگزاری نشستی با حمایت سازمان ملل در مورد کمک به مردم افغانستان شده و تاکید کرده که در این زمینه به وزیر خارجه‌ بریتانیا و رئیس اتحادیه اروپا نامه نوشته‌ است. او در این زمینه توضیح داده است: “پشت ‌کردن به مردم افغانستان شرمی است که جهان تا ابد با خود خواهد داشت”.

این در حالی است که پیش‌تر بریتانیا بسته کمکی 75 میلیون پوندی معادل 99 میلیون دالر را برای مردم افغانستان اختصاص داده بود.

کمک 99 میلیون دالری بریتانیا به مردم افغانستان

مقام بریتانیایی: مردم افغانستان دست به دهان زندگی می‌کنند

وزیر دفاع بریتانیا: به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان نتیجه معامله با دولت آمریکا بود

بریتانیا و امریکا به رسمیت شناختن طالبان را مشروط کردند

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x