صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بریتانیا و امریکا به رسمیت شناختن طالبان را مشروط کردند

جانسون و بایدن: رعایت حقوق بشر در افغانستان را شرط به رسمیت شناختن طالبان اعلام کردند.

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا و جو بایدن، رئیس جمهور امریکا رعایت حقوق بشر در افغانستان را شرط به رسمیت شناختن طالبان اعلام کردند. رهبران بریتانیا و امریکا خاطر نشان کردند که رویکرد دیپلماتیک موثرترین ابزار برای جلوگیری از بحران انسانی پیش آمده در افغانستان است.

پیک‌آفتاب: داونینگ استریت، سخنگوی دفتر نخست وزیر بریتانیا طی بیانیه‌ای گفته است که بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا و جوبایدن، رئیس جمهور امریکا موافقت کردند که به رسمیت شناختن بین المللی جنبش رادیکال طالبان (آن بخش از گروه طالبان که در روسیه ممنوع است) باید هماهنگ و بدون قید و شرط باشد. این دو رهبر همچنان رعایت حقوق بشر در افغانستان را شرط به رسمیت شناختن طالبان اعلام کردند.

این مساله در حالی مطرح می‌شود که قبلا ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفته بود که قرار است آنها طالبان را به شکل مشروط از لیست سیاه خود خارج کنند.

این بیانیه پس از دیدار و گفتگوی دو سیاست مدار طراز اول دنیای غرب در واشنگتن اعلام شد. رهبران بریتانیا و امریکا همچنان توافق کردند که هرگونه به رسمیت شناختن بین المللی طالبان باید هماهنگ شده و به این گروه تفهیم شود که به حقوق بشر و کرامت انسانی مردم افغانستان و جهانیان احترام بگذارد.

جانسون و بایدن گفته‌اند: “بهترین راه برای گرامی‌داشت یاد کسانیکه جان خود را برای بهتر شدن افغانستان فدا کرده‌اند، استفاده از تمام ابزارهای دیپلماتیک و بشردوستانه در اختیار ما برای جلوگیری از بحران انسانی پیش آمده در افغانستان و حفظ آنچه طی 20 سال در آن کشور به دست آمده است، می‌باشد.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x