صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امریکا در حال واگذاری تجهیزات نظامی افغانستان به اوکراین

دولت امریکا بررسی می‌کند که تجهیزات نظامی اختصاص یافته به نیروهای نظامی پیشین افغانستان را به اوکراین بسپارد.

دولت امریکا بررسی می‌کند که تجهیزات نظامی اختصاص یافته به نیروهای نظامی پیشین افغانستان را به اوکراین بسپارد.

پیک‌آفتاب: وال‌استریت ژورنال به تازگی گزارشی را منتشر کرده و در آن گفته است که دولت جو بایدن در حال بررسی طرحی است که هلیکوپترها و سایر تجهیزات نظامی افغانستان در این کشور را به کی‌ف بسپارد.

وال‌استریت ژورنال می‌افزاید که این سلاح‌ها و تجهیزات برای اردوی سابق افغانستان اختصاص داده شده بود و بخشی از آن‌ها توسط نیروهای نظامی امریکا جهت ترمیم به اوکراین و اسلواکی انتقال یافته بودند.

در گزارش آمده است، دولت اوکراین می‌خواهد با استفاده از این سلاح‌ها و تجهیزات نظامی به ویژه هلیکوپترهای Mi-17 آمادگی خود در برابر حمله احتمالی روسیه به خاک خود را افزایش دهد. اما کاخ سفید هنوز این خبر را رسماً تایید نکرده است.

وال استریت ژورنال می‌نویسد که این بسته‌ها و تجهیزات نظامی که قبلاً برای اردوی افغانستان در نظر گرفته شده بود شامل هلیکوپترهای Mi-17 ساخت روسیه نیز می‌شوند.

روزنامه می‌افزاید که اگر واشنگتن با ارسال این تجهیزات و هلی‌کوپترها به کی‌ف موافقت نماید، تحرک نیروهای اوکراینی در برابر نیروهای روسی سرعت خواهد گرفت. اما روزنامه می‌گوید که در جریان حملات روسیه به اوکراین در سال 2014، این کشور بخشی از طیاره‌ها و هلی‌کوپترهای جنگی خویش را از دست داده بود.

از جانب دیگر یک مقام اواکراینی به وال‌استریت ژورنال گفته که کی‌ف در حال تلاش برای دستیابی به سیستم‌های دفاع هوایی از جمله موشک‌های زمین به هوای استینگر نیز است. به باور روزنامه، این تجهیزات به اوکراین کمک می‌کند که از کشور خود در برابر حملات روسیه دفاع کند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر فارن‌پالیسی مقاله‌ی را منتشر کرده و در آن گفته بود که اوکراین به دنبال به دست آوردن تجهیزات امریکایی باقی‌مانده در افغانستان به ویژه هلیکوپرهای Mi-17 است.

امریکا: هلیکوپترهای Mi-17 افغانستان را به اوکراین نمی‌دهیم

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x