صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

بی‌توجهی به هشدارها؛ گرسنگی جان 8 کودک را در غرب کابل گرفت + ویدیو

سن این کودکان بین یک‌ونیم تا هشت ساله اعلام شده و گفته شده که آنها در یک خانه به شکل دسته‌جمعی مرده‌اند.

منابع مردمی در غرب کابل می‌گویند که گرسنگی و فقر هشت کودک یتیم را به کام مرگ برده است. سن این کودکان بین یک‌ونیم تا هشت ساله اعلام شده و گفته شده که آنها در یک خانه به شکل دسته‌جمعی مرده‌اند. در ویدیویی که در رسانه‌های اجتماعی همرسانی شده است، محمدعلی بامیانی، عالم دینی و خطیب یکی از مساجد غرب کابل می‌گوید: “این کودکان کسی را نداشته‌اند و غذایی هم برای سیر کردن شکم شان وجود نداشته و مرده‌اند.”

 

پیک‌آفتاب: این خبر درحالی همرسانی می‌گردد که فقر و بیکاری روز به روز ساکنان پایتخت را در تنگنا قرار داده و بسیاری از خانواده‌ها از داشتن غذای کافی محروم هستند. مواد اولیه و بخصوص مواد غذایی هم در پایتخت روز به روز در افزایش است و گرانی و بیکاری، زندگی را روز به روز برای شهروندان دشوارتر می‌کند.

به تازگی نهادهای بین‌المللی از افزایش بیکاری و فقر در آستانه‌ای فصل سرما در افغانستان هشدار داده‌اند. روز گذشته صلیب سرخ جهانی در گزارشی گفته بود که به تنهایی قادر به جلوگیری از فاجعه انسانی در افغانستان نیست. این کمیته گفته که طالبان و جامعه جهانی باید همکاری کنند.

از سوی هم، سازمان ملل در مورد گسترش شدید فقر و گرسنگی در افغانستان هشدار داده گفته است: «مسدود ماندن میلیاردها دالر سرمایه افغانستان می‌تواند به یک رکود اقتصادی جدی و افزایش بی‌پیشینه‌ای گرسنگی و فقر در سراسر کشور منجر شود.” به گفته این سازمان، اگر بحران‌ جاری برطرف نشود، ممکن است حدود ۹۷ درصد از جمعیت افغانستان زیر خط فقر بروند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x