صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

امارت اسلامی به قضایای خشونت علیه خبرنگاران رسیدگی نمی‌کند

کمیته مصونیت خبرنگاران: مقامات مسئول در امارت اسلامی، اکثر قضایای خشونت علیه خبرنگاران را بررسی نکرده است. در دو ماه گذشته ده‌ها مورد خشونت علیه خبرنگاران ثبت شده است.

کمیته مصونیت خبرنگاران با نشر بیانیه‌ای گفته که مقامات مسئول در امارت اسلامی، اکثر قضایای خشونت علیه خبرنگاران را بررسی نکرده است. به گفته این کمیته، در دو ماه گذشته ده‌ها مورد خشونت علیه خبرنگاران ثبت شده است.

پیک‌آفتاب: در بیانیه کمیته مصونیت خبرنگاران، از پاسخگو نبودن مقامات مسئول امارت اسلامی در رابطه به خشونت نیروها و افراد وابسته به طالبان با خبرنگاران ابراز نگرانی کرده و گفته شده که در دو ماه گذشته چندین قضایا در رابطه به خشونت علیه خبرنگاران توسط نیروهای وابسته به امارت اسلامی به ثبت رسیده است. کمیته مصونیت خبرنگاران می‌گوید: برای حمایت از خبرنگاران، نیاز دارد تا به اطلاعات مهم در رابطه به قضایا علیه خبرنگاران دسترسی داشته باشد. کمیته خواهان همکاری هرچه بیشتر مسئولین امارت اسلامی در رابطه به قضایای خشونت علیه خبرنگارن شده است.

این درحالی است که از زمان تسلط طالبان بر کابل، ده‌ها قضیه خشونت علیه خبرنگاران در کابل و ولایات به ثبت رسیده است. در کابل شماری از خبرنگاران بازداشت و لت‌وکوب گردیده است. از برخی ولایات نیز گزارش شده که چندین خبرنگار به قتل رسیده است. همچنین پس از حاکمیت طالبان، نزدیک به 200 رسانه در کابل و ولایات فعالیت خود را متوقف کرده و صدها خبرنگار نیز کشور را ترک کرده‌اند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x