صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کرزی: صدای دختران برای باز شدن مکتب‌ها، صدای عزت و پیش‌رفت است

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور از اعتراض دختران دانش‌آموز در ولایت پکتیا برای بازگشایی مکتب‌های دخترانه حمایت کرده و گفته است که صدای دختران برای باز شدن مکتب‌ها، صدای عزت، پیش‌رفت و به پا ایستاده شدن کشور است.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور از اعتراض دختران دانش‌آموز در ولایت پکتیا برای بازگشایی مکتب‌های دخترانه حمایت کرده و گفته است که صدای دختران برای باز شدن مکتب‌ها، صدای عزت، پیش‌رفت و به پا ایستاده شدن کشور است.

پیک‌آفتاب: حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور امروز یک‌شنبه 20 سنبله، با نشر توییتی از اعتراض روز گذشته دختران دانش‌آموز در ولایت پکتیا حمایت کرده و گفته است: “صدای دختران متعلم در پکتیا برای باز شدن دوباره مکاتب‌شان، صدای همه دختران ما و خواست ملت افغانستان می‌باشد.”

رئیس جمهور پیشین کشور تاکید کرده است که صدای دختران برای باز شدن مکتب‌ها، صدای عزت، پیش‌رفت و به پا ایستاده شدن کشور است.

حامد کرزی در ادامه از طالبان خواسته است تا مکتب‌های دخترانه را بازگشایی کنند تا به گفته او “وطن عزیز از احتیاج کنونی با تکیه به بازوان توان‌مند جوانان تعلیم‌یافته ما رهایی یابد و به پیش‌رفت و ترقی دل‌خواه خود دست یابیم.”

این اظهارت رئیس جمهور پیشین کشور پس از آن صورت می‌گیرد که گروهی از دانش‌آموزان دختر دوره‌های ثانوی در شهر گردیز، مرکز ولایت پکتیا روز گذشته 19 سنبله، در اعتراض به بسته شدن دوباره مکاتب‌شان توسط طالبان، دست به تظاهرات زدند.

این دانش‌آموزان با سر دادن شعارهایی در مورد حق آموزش برای همگان در مقابل ریاست معارف ولایت پکتیا، تجمع کرده‌اند.

این در حالی است که روز 15 سنبله، شماری از باشندگان و مقامات محلی طالبان در پکتیا تائید کردند که چندین مکتب دخترانه بالاتر از صنف ششم در این ولایت، گشوده شده و تدریس در آن ادامه دارد. به گفته آن‌ها، این تصمیم از سوی مدیران این مکتب‌ها گرفته شده و کدام دستوری از سوی وزارت معارف طالبان در این خصوص صادر نشده است.

بازگشایی مکتب‌های دخترانه بالاتر از صنف ششم کلید خورد؛ تدریس در برخی از لیسه‌های دخترانه در پکتیا آغاز شد

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین کشور از مخالفان سرسخت مسدود شدن مکتب‌های دخترانه از سوی طالبان است. رئیس جمهور پیشین کشور روز 16 اگست، در صحبت با دویچه‌وله گفته بود: “ملالی دختر ده ساله‌ام در حال فارغ شدن از صنف ششم است، او نخواهد توانست که به مکتب ادامه دهد.”

رئیس جمهور پیشین کشور روز 15 اگست، در صحبت با اشپیگل آلمان گفته بود که بسته ماندن مکتب‌های دخترانه در افغانستان پس از ۱۵ اگست سال گذشته، به دستور پاکستان صورت گرفته است.

کرزی: بسته ماندن مکتب‌های دخترانه، «کار پاکستان» است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x