صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

کرزی: بسته ماندن مکتب‌های دخترانه، «کار پاکستان» است

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در صحبت با اشپیگل آلمان گفته است که بسته ماندن مکتب‌های دخترانه در افغانستان پس از 15 اگست سال گذشته، به دستور پاکستان صورت گرفته است.

حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در صحبت با اشپیگل آلمان گفته است که بسته ماندن مکتب‌های دخترانه در افغانستان پس از 15 اگست سال گذشته، به دستور پاکستان صورت گرفته است.

پیک‌آفتاب: حامد کرزی، ریس جمهور پیشن افغانستان در واکنش به بسته ماندن مکاتب دخترانه‌ی بالاتر از صنف ششم، گفته است که این “کار پاکستان” است.

وی در مصاحبه‌ای با «اشپیگل» گفته است که “بدون زنان تحصیل‌یافته، ما یک کشور مرده هستیم”. او تصریح کرده است: “محروم ساختن دختران از تحصیل، به معنای یک افغانستان منزوی است که نمی‌تواند روی پای خود بایستد.”

کرزی هم‌چنان افزوده است: “ممنوعیت رفتن دختران به مکتب مبتنی به احکام اسلام نیست، بلکه این کار به دستور کشور همسایه، پاکستان، صورت می‌گیرد.”

به قول حامد کرزی “هدف پاکستان، یک افغانستان عقب‌مانده، بی‌دفاع، ضعیف و فقیر است که از سوی آن هیچ مشکلی متصور نباشد.”

در همین حال، پیش‌تر اعضای شورای امنیت سازمان ملل با برگزاری نشستی، نگرانی عمیق خود را در مورد تصمیم طالبان درباره ممنوعیت آموزش دختران افغانستان ابراز کرده بودند. اعضای این شورا از طالبان خواسته بودند تا به حق آموزش دختران احترام گذاشته و به تعهدات خود برای بازگشایی مکتب‌های دخترانه عمل نمایند.

شورای امنیت سازمان ملل: طالبان هرچه سریع‌تر مکتب‌های دخترانه را باز کنند

این درحالی است  که دفتر عارف علوی، رئیس جمهور پاکستان روز سوم اسد، با نشر توییتی گفته بود: “در نتیجه دیدارهای مکرر مفتی تقی عثمان، روحانی ارشد پاکستان با طالبان، این کشور قصد دارد تا از طریق انترنت یا تلویزیون برای دختران و پسران در افغانستان آموزش ارایه کند.”

تاکید نماینده ویژه امریکا به بازگشایی مکاتب دخترانه و حفظ امنیت هزاره‌ها

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x