صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

شورای امنیت سازمان ملل امروز درباره سفر 13 مقام طالبان تصمیم می‌گیرد

شورای امنیت سازمان ملل در میان اختلاف‌های درونی‌اش، امروز 22 اگست، تصمیم می‌گیرد که معافیت سفر 13 مقام طالبان تمدید شود و یا این‌که آن‌ها مورد تحریم قرار گیرند.

شورای امنیت سازمان ملل در میان اختلاف‌های درونی‌اش، امروز 22 اگست، تصمیم می‌گیرد که معافیت سفر 13 مقام طالبان تمدید شود و یا این‌که آن‌ها مورد تحریم قرار گیرند.

پیک‌آفتاب: امریکا، بریتانیا و فرانسه، سه عضو دایمی شورای امنیت می‌خواهند تا سفر مقام‌های طالبان محدود شود. از سوی دیگر، روسیه و چین، دو عضو دیگر دایمی این شورا می‌خواهند تا 13 مقام طالبان از معافیت در سفر‌های‌شان برخوردار باشند. هر دو کشور می‌خواهند تا مقام‌های طالبان در کنار سفر به چین و روسیه، به قطر و کشور‌های منطقه نیز اجازه سفر داشته باشند.

امریکا پیشنهاد کرده که از میان 13 مقام طالبان، هفت تن آن‌ها از سفر ممنوع شوند و برای شش تن دیگر، 90 روز معافیت سفر داده شود تا آن‌ها بتوانند به قطر سفر کنند.

در این میان طالبان از شورای امنیت سازمان ملل خواسته‌اند تا رهبران و مقام‌های آن‌ها را با تحریم مسافرت، مورد فشار قرار ندهند.

سازمان ملل محدودیت‌های سفر بر 15 تن از اعضای طالبان را در سال 2020 حذف کرد تا آن‌ها در گفتگو‌های صلح دخیل باشند. اما حدود دو ماه پیش، شورای امنیت سازمان ملل نام‌های دو مقام طالبان را از فهرست معافیت سفر دور کرد. عبدالباقی حقانی، سرپرست وزارت تحصیلات عالی طالبان و سید احمد شهیدخیل، معاون وزارت معارف طالبان از این فهرست بیرون شدند. هر دوی آن‌ها به بستن مکتب‌های دخترانه بالاتر از صنف ششم و محدود کردن دختران و زنان از آموزش و کار متهم هستند.

ممنوعیت سفر دو مقام ارشد طالبان از سوی سازمان ملل تمدید شد

همین دلیل است که کشور‌های غربی به ویژه امریکا به خاطر وارد شدن اتهام‌ها در خصوص نقض حقوق زنان و دختران توسط طالبان، تشکیل ندادن حکومت همه‌شمول و برخی مسایل دیگر، خواهان وضع تحریم سفر بر مقام‌های طالبان شده‌اند.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر شورای امنیت سازمان ملل تاکنون نتوانسته است تصمیم نهایی را در مورد معافیت سفر 13 مقام طالبان اتخاذ نماید.

شورای امنیت سازمان ملل در مورد معافیت سفر رهبران طالبان به توافق نهایی نرسیدند

احتمال تمدید معافیت بر سفرهای خارجی رهبران طالبان از سوی امریکا

اختلاف نظر درباره ممنوعیت سفر مقامات طالبان در شورای امنیت سازمان ملل

 

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x