صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

رئیس برنامه انکشافی سازمان ملل: ما در اقتصاد افغانستان مداخله می‌کنیم تا مردم را زنده نگه‌داریم

رئیس برنامه انکشافی سازمان ملل گفته است که این سازمان نمی‌تواند 40 میلیون افغانستانی را صرفاً بر اساس اصل خشم اخلاقی به حال خود رها کند. وی در ادامه می‌افزاید که برای کمک به مردم در اقتصاد افغانستان مداخله می‌کنند.

رئیس برنامه انکشافی سازمان ملل گفته است که این سازمان نمی‌تواند 40 میلیون افغانستانی را صرفاً بر اساس اصل خشم اخلاقی به حال خود رها کند. وی در ادامه می‌افزاید که برای کمک به مردم در اقتصاد افغانستان مداخله می‌کنند.

پیک‌آفتاب: آخیم اشتاینر، رئیس برنامه انکشافی سازمان ملل (UNDP)، در جریان یک برنامه تلویزیونی در امریکا گفته است: “ما اساساً درگیر نوعی هم‌کاری بدون به رسمیت شناختن هستیم و تلاش می‌کنیم تا بهترین حالت ممکن را برای جمعیتی که به طور فزاینده ناامید شده‌اند، ایجاد کنیم.”

اشتاینر می‌گوید که سازمان ملل، مردم افغانستان را در مورد حقوق اساسی بشری مانند حضور دختران در مکتب‌ها باید حمایت کند. وی تصریح می‌کند که سازمان‌های بین‌المللی تلاش دارند به مردم عادی افغانستان کمک کنند، نه به خاطر بقای اقتصاد غیررسمی که بخش عمده کشور را به فقر فرو برده است.

بر اساس گزارش رسانه‌های امریکایی، رئیس انکشافی سازمان ملل خاطرنشان کرده است: “ما نمی‌توانیم 40 میلیون افغانستانی را صرفاً بر اساس اصل خشم اخلاقی رها کنیم. ما آن‌جا هستیم، زیرا ناامیدی مردم افغانستان را می‌بینیم. تا زمانی‌که جامعه بین‌المللی با طالبان، راهی برای پایان دادن به بن‌بست سیاسی پیدا می‌کند، ما در تلاش هستیم تا اساساً در اقتصادی مداخله کنیم که باید مردم را زنده نگه‌دارد.”

با این حال، برای بسیاری از دولت‌های غربی، تخصیص کمک‌های مالی بیش‌تر به افغانستان قابل قبول نیست و از جانبی هم تحریم‌های وضع‌شده بین‌المللی بر رهبران طالبان، سرمایه‌گذاری خارجی در افغانستان را به چالش کشیده است.

منبع می‌افزایند، هرچند برخی از چهره‌های طالبان بارها خواستار سرمایه‌گذاری بین‌المللی برای کاهش بی‌کاری در افغانستان شده‌اند، اما شرکت‌ها و بانک‌های خارجی تا تحریم‌های وضع‌شده علیه رهبران طالبان برداشته نشوند، نمی‌توانند در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

این در حالی است که برنامه جهانی غذا(WFP) ، دو روز قبل اعلام کرده بود که در ماه جون، 18 میلیون تن در افغانستان به کمک‌های غذایی نیاز دارند و این سازمان تنها برای 10 میلیون تن پول برای تهیه مواد غذایی دارد.

برنامه جهانی غذا: برای تامین غذای مورد نیاز افغانستان پول کافی نداریم

پیش از این اداره ویژه بازرس امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) نیز به نقل از بن رینولدز، مسئول بخش افغانستان سازمان بشردوستانه سوئیسی به نام «Medair» اعلام کرده بود که تا اواسط سال روان، 97 درصد جمعیت افغانستان زیر خط فقر خواهند بود.

هشدار سازمان‌های بین‌المللی از وقوع بحران بشری در افغانستان

هم‌چنان به تاریخ 25 ثور سال روان، کمیشنری عالی امور پناهندگان (UNHCR) با ابراز نگرانی تصریح کرده بود که در افغانستان 19 میلیون تن به مواد غذایی کافی دست‌رسی ندارند و گرسنه هستند.

در حال حاضر، سازمان‌های امدادرسان جهانی تلاش دارند تا کمک‌های بشردوستانه بیش‌تری به افغانستان ارسال کرده و از فاجعه بشری ناشی از تحولات سیاسی جلوگیری کنند.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x