صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

نسل کشی هزاره‌ها؛ محور رایزنی نمایندگان هزاره‌ با وزارت خارجه استرالیا

تعدادی از نمایندگان جامعه هزاره، هفته گذشته با مسئولان وزارت خارجه استرالیا، درباره موضوع «نسل‌کشی هزاره‌ها در افغانستان» رایزنی کردند.

تعدادی از نمایندگان جامعه هزاره، هفته گذشته با مسئولان وزارت خارجه استرالیا، درباره موضوع «نسل‌کشی هزاره‌ها در افغانستان» رایزنی کردند.

پیک‌آفتاب: صفحه توییتر مخصوص وزارت خارجه استرالیا برای افغانستان، امروز دوشنبه 26 ثور، در توییتی از رایزنی نمایندگان جامعه هزاره با مسئولان وزارت خارجه این کشور خبر داده است.

مسئولان وزارت خارجه این کشور نگاشته‌اند: “وزارت خارجه استرالیا با مسئول سازمان اپنور و نمایندگان جامعه هزاره، هفته گذشته در کانبرا ملاقات کردند. ما و سایر سازمان‌های دولتی به بینش‌ها و دیدگاه‌های جامعه در مورد چالش‌های پیش‌رو اهمیت می‌دهیم.”

این در حالی است که چندی قبل نیز جمعی از نمایندگان مهاجرین افغانستان در استرالیا با ارسال نامه‌ای به وزارت خارجه این کشور نسبت به نسل‌کشی هزاره‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده بودند.

نجیبه وظیفه‌دوست، رئیس سازمان اپنور(APNOR) و هم‌آهنگ کننده نشست نمایندگان هزاره‌ با وزارت خارجه استرالیا در صبحت با پیک‌آفتاب، این نشست را سازنده عنوان کرده و اذعان می‌دارد که موضوع نسل‌کشی هزاره‌ها به صورت واضح با مقامات وزارت خارجه این کشور در میان گذاشته شده است.

وی می‌افزاید که وزارت خارجه استرالیا در این نشست از نمایندگان جامعه هزاره خواست که موضوع «نسل‌کشی هزاره‌ها در افغانستان» را با مقامات کشورهای امریکا، بریتانیا و مسئولان سازمان ملل نیز در میان بگذارند تا در زمینه در سطح جهانی رایزنی صورت گیرد.

رئیس سازمان مهاجرین آسیا-پاسفیک (APNOR) می‌افزاید که تلاش دارد تا نشستی را درباره موضوع نسل‌کشی هزاره‌ها در افغانستان با سازمان ملل نیز برگزار نماید.

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x