صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

وزیر خارجه آلمان: پوتین جهان را با خطر گرسنگی مواجه کرده است

وزیر خارجه آلمان، ولادیمیر پوتین را افزون بر تهاجم علیه اوکراین به "جنگ غلّه" متهم کرد، زیرا از دید او مسکو با قطع ارسال محصولات زراعتی و غله‌جات، میلیون‌ها تن را در افریقا و خاورمیانه با خطر گرسنگی شدید مواجه کرده است.

وزیر خارجه آلمان، ولادیمیر پوتین را افزون بر تهاجم علیه اوکراین به “جنگ غلّه” متهم کرد، زیرا از دید او مسکو با قطع ارسال محصولات زراعتی و غله‌جات، میلیون‌ها تن را در افریقا و خاورمیانه با خطر گرسنگی شدید مواجه کرده است.

پیک‌آفتاب: آنالنا بائربوک، وزیر خارجه آلمان در پایان نشست سه روزه وزرای خارجه گروه G-7 به روز شنبه 14 می، با انتقاد از ولادیمیر پوتین گفت که مسکو آگاهانه تلاش می‌کند که جنگ اوکراین را به تمام جهان، به ‌خصوص در افریقا توسعه دهد.

وزیر خارجه آلمان افزود این که روسیه بندرگاه‌ها را در اوکراین مسدود می‌کند و به این دلیل نمی‌توان غله‌جات را به سایر کشورها صادر نمود. او گفت که این زیان‌های جانبی جنگ نیست، بلکه روسیه به این وسیله زمینه را برای این آماده می‌کند تا جامعه جهانی را آگاهانه تضعیف کند. او تاکید کرد که “ما نباید خوش باور باشیم”.

بائربوک هشدار داد که تاکنون 50 میلیون تن در افریقا و خاورمیانه با این بحران در معرض تهدید گرسنگی شدید قرار گرفته‌اند. وزیر خارجه آلمان اما توضیح داد: “عمل‌کرد روسیه باعث شده که صادرات متوقف شود، قیمت‌ها نه تنها در کشورهای ما، بلکه در سرتاسر جهان بی‌اندازه افزایش یابد و به این ترتیب گرسنگی وحشت‌ناکی جهان را فراگرفته است”.

این دیپلمات بلند پایه آلمانی افزود که این استراتیژی مسکو با استراتیژی پخش معلومات نادرست هم‌راه است که “با ادعا‌های پوچ تلاش می‌کند تا رابطه قربانی و عاملان قتل‌ها را معکوس جلوه دهد”.

بائربوک تصریح کرد، این غرب نیست که گناه این بحران و انکشافات را به دوش دارد و بر غله‌جات نیز هیچ تحریمی وضع  نکرده است. او افزود که “تحریمات مرکز قدرت رژیم روسیه را هدف قرار می‌دهد تا به این وسیله به این جنگ خلاف حقوق بین‌الدول پایان داده شود”.

این در حالی مطرح می‌شود که هند، دومین صادرکننده بزرگ گندم در جهان، صادرات این محصول استراتیژیک را به خاطر آن‌چه “حفظ امنیت غذایی در داخل کشور” عنوان کرده، ممنوع کرد. این اقدام هند واکنش گروه G-7  را در پی داشت و این گروه ممنوعیت صادرات گندم توسط هند را مورد انتقاد قرار داده و گفتند که همه کشورها درباره امنیت غذایی جهان مسئولیت دارند.

هفت کشور صنعتی جهان: چین از حمایت روسیه دست بردارد

زلنسکی خواستار شناسایی روسیه به عنوان دولت حامی تروریزم شد

روسیه: اتحادیه اروپا استقلال خود را به نفع امریکا کنار می‌گذارد

جاپان واردات نفت از روسیه را متوقف می‌کند

پوتین: پیوستن فنلند به ناتو یک “اشتباه” است

بحران غذایی در جهان؛ هند صادرات گندم خود را قطع کرد

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x