صداقت، دقت و شهروند محوری در خبررسانی

هفت کشور صنعتی جهان: چین از حمایت روسیه دست بردارد

هفت کشور صنعتی جهان موسوم به (G-7)، از چین خواستند تا از حق حاکمیت اوکراین حمایت کرده و از ارائه کمک به روسیه خودداری نماید.

هفت کشور صنعتی جهان موسوم به (G-7)، از چین خواستند تا از حق حاکمیت اوکراین حمایت کرده و از ارائه کمک به روسیه خودداری نماید.

پیک‌آفتاب: گروه هفت هشدار داد که جنگ بی‌دلیل مسکو علیه اوکراین با ایجاد یک بحران شدید غذایی و انرژی، تهدیدی را برای جهان ایجاد کرده است.

پیام گروه هفت کشور صنعتی جهان، شامل امریکا، بریتانیا، فرانسه، کانادا، جاپان، ایتالیا و آلمان، روز 14 می در بیانیه‌ای که در پایان نشستی سه ‌روزه در آلمان منتشر شد، اعلام شد.

گروه هفت از بیجینگ خواست تا از “دست‌کاری اطلاعات، پخش اطلاعات نادرست و سایر ابزارها برای مشروعیت بخشیدن به جنگ تجاوزکارانه روسیه علیه اوکراین” خودداری کند.

چین، به عنوان یکی از نزدیک‌ترین متحدان مسکو، تاکنون از محکوم کردن تهاجم روسیه به اوکراین خودداری کرده و به دلیل استفاده از عدم نفوذ خود برای ترغیب مسکو به توقف جنگ با انتقاد غرب روبه‌رو است.

جنت یلن، وزیر خزانه‌داری امریکا به تازگی در بیانیه‌ای به کشورهایی مانند چین و هم‌چنین نهادهایی که تحریم‌ها علیه روسیه را جدی نگرفته‌اند، هشدار داد که “با پی‌آمدهای آن مواجه خواهند شد”.

جنگ در اوکراین، تجارت جهانی انرژی و غلات را مختل کرده است و تهدیدی جدی برای تامین مواد غذایی در افریقا و خاورمیانه به شمار می‌رود.

گروه G-7 در بخش دیگری از بیانیه روز گذشته خود به این موضوع اشاره کرده و نوشتند که اقدامات فوری برای رفع انسداد ذخایر غلاتی که روسیه مانع از صادرات آن از اوکراین می‌شود، به کاهش بحران غذایی کمک خواهد کرد.

وزیران خارجه گروه هفت هم‌چنین متعهد شدند که انزوای اقتصادی و سیاسی روسیه را از طریق تحریم‌ها تقویت کنند و گفتند که کشورهای‌شان به ارائه کمک‌های دفاعی و نظامی به کی‌ف “تا زمانی‌که لازم باشد” ادامه خواهند داد و هرگز تلاش‌های روسیه برای به دست آوردن قلمرو اوکراین از طریق نظامی را به رسمیت نخواهند شناخت.

در همین حال با وارد شدن تهاجم روسیه به اوکراین به هشتادویکمین روز خود، ارتش اوکراین از آغاز یک ضد حمله در نزدیکی شهر “ایزیوم” در شرق اوکراین علیه نیروهای روس خبر می‌دهد.

به گفته مقام‌های اوکراینی، نیروهای روس هم‌اکنون در حال عقب‌نشینی از مناطق نزدیک خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین هستند.

از سوی دیگر، ستاد کل ارتش اوکراین نیز گفت که نیروهای روس تمرکز خود را بر محافظت از مسیرهای تدارکاتی متمرکز کرده و در حال انجام حملات توپخانه‌ای و هوایی در منطقه دونتسک در شرق اوکراین هستند.

الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین با اشاره به این تحولات گفت: “اوکراین در حال وارد شدن به مرحله جدید و بلندمدت جنگ است”.

این در حالی مطرح می‌شود که پیش‌تر هفت کشور صنعتی جهان با انتشار بیانیه‌ای مشترک به روسیه هشدار داده بودند که تهاجم به اوکراین را متوقف کند، ور نه تلاش‌های جهانی برای انزوای بیش‌تر مسکو از طریق جای‌گزینی منابع انرژی و هدف قرار دادن اولیگارش‌ها و هم‌دستان کرملین با اعمال تحریم‌های بیش‌تر شدت خواهد یافت.

گروه 7: تهاجم روسیه به اوکراین توقف یابد، در غیر آن دایره تحریم‌ها شدیدتر می‌شود

اتحادیه اروپا: جنگ روسیه در اوکراین سبب گرسنگی در جهان می‌شود

زلنسکی خواستار شناسایی روسیه به عنوان دولت حامی تروریزم شد

روسیه: اتحادیه اروپا استقلال خود را به نفع امریکا کنار می‌گذارد

پوتین: پیوستن فنلند به ناتو یک “اشتباه” است

             
     

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تماس با ما: contactus@paikaftab.com
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x